Prof. Dr. Marek Kwiek


1995-ben szerezte meg PhD fokozatát  filozófiából. Vendégtanárként és kutató munkatársként, projektmenedzserként  számtalan különböző nemzetközi neveléstudományi kutatásban vett részt (Inhibitors to Equity of Access to Higher Education in the  European Transition Countries, Good Practices in University – Enterprises Partnerships, Reforming Higher Education in Central and  Eastern Europe and Democratic Values, European Universities for Entrepreneurship – Their Role in the Europe of  Knowledge, Megaproject Innovative Methods in the Social Sciences and the Humanities).  Munkájával segítette a lodzi, budapesti, kievi egyetemi felsőoktatás-kutatással foglalkozó központok megalapítását, működését.

Kutatási területe: felsőoktatás-kutatás, -politika; a közép-, és kelet-európai magán-felsőoktatási politika, az átmeneti gazdaságok felsőoktatási rendszerei, felsőoktatási expanzió, egyetemi intézmények partnerkapcsolatai, európai kutatás- és oktatáspolitikák, globalizáció és oktatásügy, magán-felsőoktatás, a felsőoktatás és a munkaerőpiac kapcsolata, a kutatói professzió, egyetemi önkormányzat.


Legfontosabb publikációi: 

-          Marek Kwiek, “The Two Decades of Privatization in Polish Higher Education. Cost-Sharing, Equity and Access”. In: Jane Knight (ed.). Financing Higher Education: Equity and Access. Rotterdam: Sense Publishers. 2009.  pp. 35-56. Also in: R. D. Reisz /M. Stock (Hrsg.), Die hochschule. Journal fuer Wissenschaft und Bildung. 2/2008.  94-113.

-        Marek Kwiek,“Academic Entrepreneurship vs. Changing Governance and Institutional Management Structures at European Universities”. Policy Futures in Education. Vol. 6. No. 6. 2008. 757-770.

-         Marek Kwiek (2006): The University and the State. A Study into Global Transformations. 424 pp. Frankfurt and New York: Peter Lang Scientific Publishers

-         Marek Kwiek (2004) Intellectuals, Powwer and Knowledge. Studies in Philosophy of Culture and Education. Frankfurt and New York: Peter Lang. 301 p.

-         Marek Kwiek (2004) The Emergent European Educational Policies Under Scrutiny. The Bologna Process from a Central European Perspective. European Educational Research Journal, 3 4: 759-776 p.

Tudományos szerepkörök, szakmai tagságok:

-     A Higher Education Quarterly (Blackwell) szerkesztőbizottsági tagja

-     Az European Educational Research Journal (Symposium) szerkesztőbizottsági tagja

-     A Globalization, Education, and Societies (Routledge) tanácsadó szerkesztője

-     Az Educational Policy: Theory and Practice (Marmara University) Tanácsadó Testületének tagja

E-mail Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. " style="text-decoration:underline;color:rgb(65, 102, 121)"> Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


További információk

Elérhetőség

CHERD-Hungary Debreceni Egyetem

H-4032 Debrecen, Egyetem tér 1.II/202.

Tel/Fax: +3652512900/22660

 

A kutatóközpont e-mail címe megváltozott:

cherdhungary@gmail.com

 

Titkárok:

Dusa Ágnes

agnesdusa@gmail.com

Márkus Zsuzsanna 

zsu.markus@gmail.com

 

Térkép
Oldalainkat 27 vendég böngészi
Megosztás