Prof. em. Dr. Guy Neave

Doktori diplomáját francia poltika-történetből szerezte. Számos országban vett vészt neveléstudományi kutatásokban munkatársként vagy meghívott kutatóként (Leichesteri Egyetemen, Edinburgi Egyetemen, a párizsi IX Dauphine Egyetemen, az Amszterdami és a Götegorgi Egyetemen, a kaliforniai Berkeley Egyetemen és a New York-i Városi Egyetemen). Figyelemre méltó tapasztalata van felsőoktatási tanácsadásban, jelentéseket készített az Európa Tanácsnak, az Európa Bizottságnak, a Világbanknak és számos kormányzatnak, alapítványnak és szervezetnek.

Kutatási területe: felsőoktatás, az új európai felsőoktatási struktúra hatása az esélyegyenlőségre, a demográfiai változások hatása az európai országok oktatási rendszereire, az egyetem társadalmi felelősségvállalása, egyenlőség, ideológia és oktatáspolitika, szabad iskolák, elszámolhatóság az oktatásügyben, hallgatói hozzáférés, akadémiai autonómia, globális civilizáció és kulturális értékek, az egyetem változó szerepe az információs társadalomban, a munkásosztályból érkező hallgatók, iskolai és tudományos eredmények, a tudományos innováció és szervezés, a nevelés szerepe az európai integrációban

 

Legfontosabb publikációi:   

-         Neave, G. (2003) Institutional Research: from Case-study to Strategic Instrument. In: Begg, R. (ed.), The Dialogue between Higher Education Research and Practice: 25 years of EAIR, pp. 3-14, isbn 1 402 01505 4

-       Neave, G. (2003) On Scholars, Hippopotami and von Humboldt. In: Higher Education Policy, Vol. 16, no. 2, pp. 135-140 issn 0952 8733

-        Neave, G. (2003) The Bologna Declaration: Some of the historic dilemmas posed by the reconstruction of the community in Europe's systems of higher education. In: Educational Policy, Vol. 17, no 1, 2003, pp. 141-164, issn 0895 9048.

-       Neave, G. (2002). The stakeholder perspective historically explored. In: Enders, J. and Fulton, O. (eds.), Higher education in a globalising world. International trends and mutual observations. pp. 17-37, isbn 1 402 00864 3

-       Neave, G. (2001) Educacion Superior: historia y politica – Estudios comparativos sobre la universidad contemporanea. Barcelona, Gedisa, 366 p.

Tudományos szerepkörök, szakmai tagságok:

-     A Comparative Education Society in Europe alelnöke

-     A  Society for Research into Higher Education (SRHE) alelnöke

-     A Consortium for Higher Education Researchers (CHER) alapító tagja

-     Az amerikai National Academy of Education  külső munkatársa

-     A European Journal of Education felelős szerkesztője

-     Editor of Higher Education Policy

-     Az Encyclopaedia of Higher Education (Pergamon Press) felelős főszerkesztője Burton R. Clarkkal

-     Az  "Issues in Higher Education" (Elsevier Science) rovatszerkesztője


E-mail:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. " style="text-decoration:underline;color:rgb(65, 102, 121)"> Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ;

 

További információk

Elérhetőség

CHERD-Hungary Debreceni Egyetem

H-4032 Debrecen, Egyetem tér 1.II/202.

Tel/Fax: +3652512900/22660

 

A kutatóközpont e-mail címe megváltozott:

cherdhungary@gmail.com

 

Titkárok:

Dusa Ágnes

agnesdusa@gmail.com

Márkus Zsuzsanna 

zsu.markus@gmail.com

 

Térkép
Oldalainkat 32 vendég böngészi
Megosztás