Prof. Dr. Jürgen Schriewer

Romanisztikát, germanisztikát, filozófiát és pedagógiát tanult Bonnban, Würzburgban és Lillében, doktori értekezését a francia egyetem fejlődéséről írta. Összehasonlító neveléstudományi kutatói és professzori minőségében Frankfurt am Mainban a Goethe Egyetemen, majd Berlinben a Humboldt Egyetemen számos nemzetközi összehasonlító kutatásban vett részt, és megalapította az Összehasonlító Történelmi-társadalomtudományi Munkacsoport Berlinben. Számos alkalommal járt vendégtanárként Párizsban a Descartes Egyetemen, Tokyoban a Waseda Egyetemen, az Universidad Nacional Autónoman Mexikóban és a Stokholmi Egyetemen. 1999-ben elnyerte a Japan Society for the Promotion of Science díját.

Kutatási területe: összehasonlító neveléstudomány, az európai reformpedagógiai gondolkodás recepciója a világban, globalizáció az oktatásban, Bologna-folyamat, nemzetközi intellektuális network-ok, elmeletek és módszerek az összehasonlító neveléstudományban és a társadalomtudományokban

Legutolsó publikációk:

-        Jürgen Schriewer: Selbstbilder und Fremdbilder. Repräsentation sozialer Ordnungen im Wandel, co-edited with J. Baberowski & H. Kaelble, Eigene und fremde Welten, Bd. 1 (Frankfurt am Main & New York: Campus, 2008).

-        Jürgen Schriewer: Weltkultur und kulturelle Bedeutungswelten. Zur Globalisierung von Bildungsdiskursen, edited. Eigene und fremde Welten, Bd. 2 (Frankfurt am Main & New York: Campus, 2007).

-        Jürgen Schriewer: Comparative Methodologies in the Social Sciences - Cross-Disciplinary Inspirations, edited (= Comparative Education, special issue no. 32, August 2006) (London etc.: Routledge 2006-2007).

-        Jürgen Schriewer: "Comparative social science: characteristic problems and changing problem solutions", in: Comparative Methodologies in the Social Sciences - Cross-Disciplinary Inspirations, ed. Jürgen Schriewer (= Comparative Education, special issue no. 32, August 2006) (London etc.: Routledge 2006-2007), pp. 299-336.

-        Jürgen Schriewer: "Bologna" - ein neu-europäischer "Mythos"? , in: Zeitschrift für Pädagogik 53(2007), H. 2, S. 182-199.

Tudományos szerepkörök, szakmai tagságok:

-       Világszerte számos neveléstudományi folyóirat szerkesztőbizottsági tagja:  Comparativ. Leipziger Beiträge zur Universalgeschichte und vergleichenden Gesellschaftsforschung (Universität Leipzig), Comparative Education (London: Taylor and Francis), Comparative Education Review (Chicago University Press), Educação e Pesquisa (Universidade de São Paulo), London Review of Education (University of London Institute of Education), Politiques d'Education et de Formation. Analyses et comparaisons internationales (Brüssel), Revista Mexicana de Investigación Educativa (Consejo Mexicano de Investigación Educative, Mexico-City), Revue française de pédagogie (Institut National de Recherche Pédagogique, Paris & Lyon), Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaft (Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung, Freiburg).

-       A Comparative Education Society in Europe (CESE) tagja

-       Bizottsági tagja az Összehasonlító Neveléstudományi Egyesületek Kutatói Világtanácsának

-       A francia  Comitée National de Coordination de la Recherche en Education tagja

-       A  Zentralen Auswahlausschuss der Alexander von Humboldt-Stiftung tagja

-    A Spanyol Kulturális Minisztérium és a berlini Humboldt Egyetem Námet-Spanyol Szövetségének tagja

E-mail:   Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. " style="text-decoration:underline;color:rgb(65, 102, 121)"> Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

További információk

Elérhetőség

CHERD-Hungary Debreceni Egyetem

H-4032 Debrecen, Egyetem tér 1.II/202.

Tel/Fax: +3652512900/22660

 

A kutatóközpont e-mail címe megváltozott:

cherdhungary@gmail.com

 

Titkárok:

Dusa Ágnes

agnesdusa@gmail.com

Márkus Zsuzsanna 

zsu.markus@gmail.com

 

Térkép
Oldalainkat 5 vendég böngészi
Megosztás