![]() |
Prof. Dr. Pusztai GabriellaA kutatás vezetője Egyetemi tanár, intézetigazgató, doktori iskola vezető – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Prof. Dr. Pusztai Gabriella az MTA doktora, a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának és a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának vezetője, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének igazgatója. Főbb kutatási területei a tanulói és iskolai eredményesség hátterében álló kulturális és társadalmi tőkeforrások, az egyházak köz- és felsőoktatási szerepvállalásának, valamint a vallási és nemzeti kisebbséghez tartozók iskolai pályafutásának vizsgálata. Felsőoktatási kutatásaiban a hallgatói eredményességet támogató tényezők vizsgálatára, valamint az intézményi hozzáadott érték mérésének és összehasonlításának problémájára koncentrált. 2007-ben megkapta a Magyar Tudományos Akadémia Bolyai plakettjét, 2014-ben a Nemzeti Kiválóság Díjat, 2019-ben Mestertanár Aranyérem díjban részesült. Az MTA doktora cím megszerzését megalapozó tudományos eredményei közül az egyik legfontosabb, hogy a hazai valamint a közép- és kelet-európai oktatáskutatásban úttörő módon alkalmazta az alacsony státusú családból származó eredményes tanulók sikeres tanulmányi karriejét magyarázó társadalmi tőke elméletet. A hátrányos helyzetű tanulók jövőtudatosságának fejlesztését célzó kutatás a tanulók környezetében meglévő társadalmi tőkeforrások azonosítására és erősítésére épít. Elérhetőség: pusztai.gabriella@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
|
Dr. Bacskai KatinkaSajátos nevelési igényű tanulók jövőtudatossága munkacsoport vezetője Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kutató – Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum Bacskai Katinka történelem-szociológia szakos tanár, szociológus, gyógypedagógus, oktatáskutató. Kutatási területei a hátrányos helyzetű diákokat tanító tanárok eredményessége, a kiemelt figyelmet igénylő diákok oktatása és a szektorközi összehasonlítások, 12 Scopusban indexált tanulmány szerzője. Elsősorban kvantitatív kutató, országos és nemzetközi adatbázisok másodelemzésével foglalkozik (OKM, PISA, WVS, stb.). Az MTA-DE-CSATOKK kutatás keretében a különleges bánásmódot igénylő diákokkal kapcsolatos kutatásokat koordinálta. Jelenlenleg értékátadással kapcsolatos kutatásokat végez és a jövőorientáció megjelenését vizsgálja a generációk közötti érték-transzmisszióban. Elérhetőség: bacskai.katinka@arts.unideb.hu Scopus |
![]() |
Prof. Dr. Bocsi VeronikaElméleti és konceptuális modul vezetője Egyetemi tanár – Debreceni Egyetem, Gyermeknevelési- és Gyógypedagógiai Kar 2001-ben történelem tanári, 2003-ban szociológus diplomát szerzett a Debreceni Egyetemen, majd neveléstudományokból doktorált és habilitált. Kutatási területe a nevelésszociológia, a kulturális szakszociológiák és az életmódszociológia. Az idő szociológiájával kapcsolatos monográfiája (Az idő a campusokon) 2013-ban látott napvilágot. Jelenleg a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karának egyetemi tanára, aki három doktori programban is oktat. Elérhetőség: bocsiv@ped.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Ceglédi TímeaTerepmunka és mérőeszközfejlesztés modul vezetője Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Dr. Ceglédi Tímea szociológus (2008), a neveléstudományok doktora (2018), a Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Kutatói Ösztöndíjának (2022-2025) és a Gazsó Ferenc Emlékdíj (2019) kitüntetettje. Kutatásainak középpontjában a reziliencia szociológiája áll. Gazdag tapasztalattal rendelkezik az oktatásszociológia területén. Összesen 42 hazai és nemzetközi kutatási projektben vett részt, amelyek a közoktatáshoz és a felsőoktatáshoz kapcsolódtak olyan témákban, mint a reziliencia, szülői bevonódás, életút kutatások, mentorálás, család, grounded theory, diplomás pályakövetés, romológia, tanárképzés, társadalmi egyenlőtlenségek, inklúzió, valamint tehetséggondozó programok. Scopus-indexált publikációkkal és magas hivatkozottsággal rendelkezik. Prof. Dr. Pusztai Gabriellával közösen a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutatási és Fejlesztési Központ Oktatáskutató Gyakornoki Programjának (CHERD-ERIP) kezdeményezője és szakmai koordinátora. Témavezetőként és mentorként K+F tevékenységekben támogatja a pedagógia alapszak (BA), a neveléstudomány mesterszak (MA), a tanárképzés és a doktori képzés hallgatóit. Tehetséggondozó munkáját több díjjal elismerték, többek között az Országos Tudományos Diákköri Tanács Mestertanár Aranyérmével (2025) és Pro Cura Ingenii Díjjal (2025). Jelenleg a Debreceni Egyetem adjunktusa és a Felsőoktatási Kutatási és Fejlesztési Központ (CHERD-Hungary) kutatója. Az MTA-DE-CSATOKK pillérvezetőjeként a szülői bevonódás témakörében koordinált és végzett kutatási-fejlesztési tevékenységeket. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban a jövőtudatosság társadalmi meghatározottságát, valamint a tanulók és a pedagógusok életpályáját támogató kezdeményezéseket vizsgálja. Elérhetőség: cegledi.timea@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Chrappán MagdolnaPályakezdő pedagógusok jövőképe munkacsoport vezetője Főiskolai docens – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Neveléstudományi Tanszék Biológia-kémia-pedagógia szakos középiskolai tanár (KLTE, 1987), PhD-fokozatot szerez a DE NTDI-ben, témája a természettudományos tantárgyi integráció (2000). Középiskolai tanárként 8 évig, majd a pedagógusképzés különböző szegmenseiben dolgozott, 2000-től a DE oktatója. Kutatási témái: tantervelmélet, tanárképzés, természettudományos oktatás, iskolai szervezettan. Az MTA-DE-CSATOKK projektben a tanárképzéssel foglalkozó csoportot vezette. Jelen projektben a gyakorlati tanárképzés gerincét alkotó mentorálási folyamat szervezeti és személyes értékrendszerét vizsgálja, ami a pályára lépő tanárok jövőorientációja és ezáltal a diákok jövőorientációjának iskolán belüli alakítása szempontjából is kulcselem. Elérhetőség: chrappan.magdolna@arts.unideb.hu LinkedIn |
|
![]() |
Csók CintiaKutatási projektkoordinátor, partnerkapcsolati koordinátor, Tudományos titkár Doktorjelölt és tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Csók Cintia a Debreceni Egyetem oktatója, a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ kutatója, a HTDI Neveléstudományi Doktori Program programtitkára. Koordinátorként részt vesz a „Pedagógiai Kutatást és Fejlesztést Támogató Iskola” program, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat munkájában. 2017-ben és 2019-ben első helyen végzett az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, 2019-ben pedig – az OTDT legrangosabb hallgatói kitüntetéseként – elnyerte a Pro Scientia Aranyérmet. Összesen nyolc alkalommal nyert első díjat konferenciákon és szakmai versenyeken. Szakmai munkáját a „Kiváló Szociálpedagógus jelölt” (2017) és a „Bölcsészettudományi Kar Hallgatói Elismerő Oklevele” (2019) dékáni dicséretek is elismerték. Köztársasági Ösztöndíjban és Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjban részesült, továbbá több alkalommal nyert támogatást az Új Nemzeti Kiválóság Program és az Universitas Ösztöndíj révén. Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoportban 2021 és 2025 között két munkacsoportot vezetett. 2023-ban a Belügyminisztérium Köznevelési Tudományos Tanács oktatásügyi kutatási pályázatán első helyezést ért el, 2024-ben a Doktoranduszok Országos Szövetsége „Feltörekvő kutató” elismerésben részesítette, míg a Hungarian Educational Research Association „A legjobb nevelés- és oktatáskutatási mű” díjjal jutalmazta. Az Educational Leadership Network Europe 2024-ben és 2025-ben is díjazta szakmai pályázatait. Tagja több szakmai szervezetnek, többek között a Center for School, Family, and Community Partnerships hálózatának és a Pro Scientia Aranyérmesek Társaságának. Kutatómentorként több tehetséggondozó programban vesz részt, emellett felkért opponensként támogatja a Mathias Corvinus Collegium Műhelytagság Programját. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban azt vizsgálja, milyen szerepet töltenek be az iskolai segítő szakemberek a tanulók és családjaik jövőorientációjának erősítésében. Elérhetőség: csok.cintia@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Dabney-Fekete IlonaEurópán kívüli összehasonlítások munkacsoport vezetője Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Dr. Dabney-Fekete Ilona a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa, valamint a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-Hungary) kutatója. Kutatási területe az akadémiai mobilitás és a felsőoktatás nemzetköziesedése, különös tekintettel az oktatáspolitika, az intézményi gyakorlat és a hallgatói tapasztalat metszéspontjaira. Doktori tanulmányai során vendégkutatóként egy szemesztert töltött a berlini Humboldt Egyetemen, ahol tovább mélyítette nemzetközi tudományos együttműködésekben szerzett tapasztalatait. Kutatói és oktatói feladatai mellett a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjának nemzetközi képzési ágában az utánpótlás kiválasztásának és felvételi folyamatának koordinálásáért felel. Korábbi kutatási tapasztalataira támaszkodva az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban a jövőtudatosságot a középiskolások pályaválasztási és tanulmányi döntéseinek formálódására fókuszálva vizsgálja, miközben szerepet vállal a nemzetközi szakirodalom és kapcsolódó kutatások feltérképezésében. Elérhetőség: fekete.ilona@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Demeter-Karászi ZsuzsannaIntézményi kultúra munkacsoport vezetője Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Dr. Demeter-Karászi Zsuzsanna a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének tanársegédje, a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának tagja, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat (CEJER) felelős szerkesztője. 2024-ben szerzett doktori fokozatot Neveléstudományból, a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában. Főbb kutatási területei az egyházak felsőoktatási szerepvállalása, a vallási kisebbséghez tartozók rekrutációja, eredményessége és intézményi integrációja, valamint a különböző szektorok felsőoktatási intézményeinek kultúrája. Az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja keretében működő MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagjaként a szülői bevonódás kérdéskörét vizsgálta szektorközi összehasonlításban. Kutatási területeit a jövőtudatosság kérdésével kívánja bővíteni, mely keretén belül azt vizsgálja, hogy az eltérő intézményi kultúrák és a különböző szektorok intézményei miként befolyásolják a tanulók jövőorientációját. Elérhetőség: demeter-karaszi.zsuzsanna@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. habil Fényes HajnalkaHatáselemzés munkacsoport vezetője Egyetemi docens – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Politikatudományi és Szociológiai Intézet, Szociológiai és Szociálpolitikai Tanszék 1991-ben végzett közgazdász-szociológusként, PhD-fokozatát 2001-ben szerezte meg szociológiából, 2010-ben neveléstudományokból habilitált. 2002 óta a Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszékén dolgozik, jelenleg egyetemi docensként. Emellett részt vesz a DE Humán Tudományok Doktori Iskola munkájában, és 2002 óta dolgozik együtt a CHERD kutatócsoport tagjaival. Kutatási témái a szociológia és a neveléstudomány határán vannak, célcsoportja az egyetemi hallgatók. A kutatási témái a felsőoktatási hallgatók társadalmi mobilitása, a férfiak és nők közötti különbségek az oktatásban, a hallgatók önkéntes és fizetett munkája. Az MTA-DE-CSATOKK kutatás keretében az anyák és apák iskolai bevonódása közti különbségekkel foglalkozott, hallgatókkal együtt publikált, illetve a kutatócsoport egyik fejlesztésének (társasjáték) hatásvizsgálatát végezte el. Számos angol nyelvű scopus publikációja született ebből a projektből is. Elérhetőség: fenyes.zsuzsanna@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Kocsis ZsófiaFejlesztési és implementációs modul vezetője Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Kocsis Zsófia a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetében dolgozik tanársegédként, valamint a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ CHERD kutatója. 2015-ben végzett tanítóként a Nyíregyházi Egyetemen, majd 2017-ben Debreceni Egyetem neveléstudományi mesterszakán diplomázott. 2023-ban szerzett doktori fokozatot neveléstudományból az egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában. 2015-ben első helyezést ért el a „Tanuld és tanítsd a jobbat!” országos tanítási versenyen. 2017-ben első helyen végzett az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, szakmai munkáját a „Bölcsészettudományi Kar Hallgatói Elismerő Oklevele” (2019) dékáni dicséret révén is elismerték. Több alkalommal is elnyerte a Köztársasági Ösztöndíjat, az Universitas Ösztöndíjat (2021, 2023, 2025), valamint az Új Nemzeti Kiválóság Program támogatását (2016, 2018, 2019, 2022). 2020-ban Szent-Györgyi Young Investigator Award díjban is részesült. 2024-ben elnyerte a Bolyai János Kutatási Ösztöndíjat, az MTA Ifjúsági Nemzetközi Konferenciarészvételi Támogatását, valamint megkapta Az év doktori disszertációja kitüntetést. Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport kutatási koordinátora volt 2021 és 2025 között, valamint két munkacsoport vezetője. Kutatómentorként több tehetséggondozó programban vesz részt. Kutatásai középpontjában a hallgatói munkavállalás, valamint a munka és a tanulmányi eredményesség összefüggései állnak. Az utóbbi években kutatási és oktatási tevékenységét a társasjátékok felsőoktatásban való alkalmazására is kiterjesztette. Két, saját fejlesztésű társasjáték megalkotását vezette (K.Ö.SZ.I., Study hard, work hard!), amelyek célja a hallgatók kompetenciáinak fejlesztése, s az ismereteik bővítése az adott témában. 2017-tól kezdve több mint 70 hazai és nemzetközi konferencián adott elő. Összesen 130 publikációja van, 45 folyóiratcikke közül 2 db Q1, 8 db Q2, 5 db Q3 és 1 db Q4 besorolású. Független hivatkozásainak száma 193, Hirsch indexe 6. Elérhetőség: kocsis.zsofia@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Kovács Karolina EszterAdjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Pszichológiai Intézet Pszichológus, szakfordító, sport-pszichodiagnosztikai szakember. A Magyar Tudományos Akadémia Fiatal Kutatók Akadémiájának (FKA) tagja és az Esélyegyenlőség a Tudományban Bizottság koordinátora, valamint a Magyar Oktatáskutatók Egyesület (Hungarian Educational Research Association, HERA), a Magyar Pszichológiai Társaság (MPT) tagja és a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Intézet (Center for Higher Educational Research and Development, CHERD-Hungary) szenior kutatója. Kutatásaiban elsősorban a sportperzisztenciát, valamint a fiatalok egészségtudatosságát mint nem-tanulmányi eredményességét vizsgálja különböző pedagógiai és pszichológiai faktorok mentén, különös tekintettel a sportra, így jelen pályázat keretein belül is a sport és egészség mint jövőben megtérülő befektetés szerepének feltárásában vesz részt. Az MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport keretein belül foglalkozott a szülői bevonódás iskolai sportprogramok, valamint sajátos nevelési igényű gyermekekre fókuszáló iskolai programok sajátosságaival, valamint a különleges bánásmóddal jellemezhető tanulók körében megfigyelhető szülő-pedagógus együttműködések jellegével. Elérhetőség: kovacs.karolina@arts.unideb.hu Orcid |
|
![]() |
Dr. habil Kovács-Nagy KláraNemzetközi összehasonlító modul vezetője Egyetemi docens – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet A Debreceni Egyetem habilitált egyetemi docense, a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ CHERD senior kutatója. 2010-ben végzett okleveles szociológusként a Debreceni Egyetemen, 2014-ben szerzett doktori fokozatot neveléstudományból az egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában, s 2020-ban habilitált ugyanitt. Jelenleg a doktori program vezetőhelyettese, témavezetője és oktatója. Kutatási területe a Kárpát-medencei hallgatók sportolási szokásait meghatározó társadalmi, intézményi és egyéni tényezők, valamint a sportolás hatása a jóllétre, egészség-magatartásra és tanulmányi eredményességre. Kutatásvezetőként 2023-tól koordinálta a Közép-Kelet-Európai Oktatók a Felsőoktatásban 2023 (Central and Eastern European Teachers in Higher Education, CEETHE 2023) című kutatást a Debreceni Egyetemen. Ebben az egyetemi oktatók munkakörülményeit, munkahelyi stressz- és erőforrásait, jóllétét és teljesítményét vizsgálja öt közép-kelet-európai országban. 2016-ban és 2023-ban elnyerte az MTA Bolyai János Kutatási, kétszer a Visegrádi Alap mobilitási ösztöndíját, az MTA Ifjúsági Nemzetközi Konferenciarészvételi Támogatását és egyszer az MTA akadémiai könyvkiadási támogatási pályázatot, illetve a GTIDEA Publikációs díját. 2025-ben tehetséggondozásban nyújtott kiemelkedő munkájáért megkapta az OTDK70 Kitűzőt. 2024-től az Európai Szociológia Társaság Rn28 Society and Sports network társkoordinátora, 2023-ban a Debreceni Egyetemen szervezte meg a network konferenciáját, melynek elnöke volt. 2024-ben a XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia titkára volt, melyet a Debreceni Egyetemen szerveztek meg. A konferencia az általa elnyert, Mecenatúra 2024 pályázati támogatásnak köszönhetően valósult meg. Összesen 211 publikációja van, ezekből 14 Q1-Q2 (2 D1). Független hivatkozásainak száma 936. Kutatási eredményeit összesen 35 nemzetközi konferencián mutatta be. Elérhetőség: kovacs.klara@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Pallay KatalinKárpát-medencei jövőkép munkacsoport vezetője Docens – II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetem Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék PhD-fokozatát a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programján szerezte 2022-ben. Főbb kutatási területéhez tartozik a hallgatói mobilitás, a nemzeti kisebbségek oktatása, a tanulmányi eredményesség, a mobilis hallgatók társadalmi integrációja, kárpátaljai magyar tanulók kompetenciamérése. Az MTA-DE Parent-Teacher Cooperation Research Group tagjaként a szülői bevonódás különböző dimenzióit vizsgálta, elsősorban kárpátaljai tanulók körében, továbbá nemzetközi jógyakorlatokat gyűjtött és rendszerezett, különös tekintettel az iskola és család együttműködésének hatékony formáira, mellyel hozzájárult a kutatócsoport e témában megjelent kötetéhez. Eredményei alapot teremtenek annak vizsgálatához, hogyan fejleszthető a jövőtudatosság pedagógiai eszközökkel, különösen kisebbségi tanulók körében. 2016-tól a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának (CHERD) kutatója. A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetem Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék docenseként, a Lehoczky Tivadar Társadalomtudományi Kutatóközpont vezetőjeként dolgozik. Elérhetőség: pallay.katalin@kmf.org.ua Scopus
|
|
![]() |
Dr. Markos ValériaKutató-elemző – KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért Kutatásai középpontjában a középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos tapasztalatainak vizsgálata áll, valamint a felsőoktatási hallgatók önkéntes munkavállalásának és civil aktivitásának vizsgálata. Az MTA-DE-CSATOKK kutatásban az önkéntességet mint a szülői bevonódás egy formáját vizsgálta, továbbá a PISA felmérés eredményei alapján a kultúrák közötti különbségeket a szülői bevonódás összefüggésében. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoporton belül azt vizsgálja, hogy az önkéntesség és a civil aktivitás hogyan járul hozzá a tudatosabb jövőkép kialakításához. Elérhetőség: markos.valeria@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Szűcs TímeaAdjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Földrajz és ének-zene szakos tanárként és tájvédő geográfusként végzett. A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa. Kutatásait a zenepedagógia területén végzi, azt vizsgálva, hogy a zenetanulás hogyan befolyásolja a tanulók hatékonyságát, eredményességét, illetve hogyan függ mindez a diákok szocio-ökonómiai hátterétől. Jelenleg olyan intézményeket kutat, amelyek sikeresek a zenetanulás és a tehetséggondozás területén a hátrányos helyzetű tanulók körében. MTA-DE Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport kutatásában szisztematikus szakirodalom elemzést végzett a művészeti nevelés és a szülői bevonódás kapcsolata különböző megjelenési formáinak területén. Emellett részt vett a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködés lehetőségeinek és nehézségeinek feltárásában. Jelenleg az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport munkájában a művészeti nevelés szerepét vizsgálja a hátrányos helyzetű gyermekek jövőjének, társadalmi mobilitásának szempontjából. Elérhetőség: szucs.timea@arts.unideb.hu Scopus |
|
![]() |
Dr. Tódor ImreEgyetemi adjunktus – Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Tanárképző Intézet Felsőfokú tanulmányait Rómában, a Pontificia Università Gregoriana teológiai majd filozófiai szakán végezte. Az alkalmazott filozófiai mesterképzési tanulmányait követően doktori tanulmányokat folytatott. A filozófiai doktori (PhD) fokozatát 2014-ben a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Filozófiai Doktori Iskolájában; míg a neveléstudományi doktori (PhD) értekezését a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában védte meg 2019-ben. 2017 óta a Sapientia EMTE Tanárképző Intézetének az adjunktusa, míg 2008 óta a csíkszeredai Márton Áron Főgimnázium tanára. A neveléstudományi jellegű kutatási témái a közoktatás (középiskolaválasztás, felekezeti oktatás) területére fókuszálnak. Az MTA-DE Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport tagjaként a szülők körében végzett kérdőíves adatfelvétel erdélyi (Románia) almintáját koordinálta, abból készített elemzéseket, különösen a szülői önkéntesség, valamint a szülők iskolai döntéshozatalban való részvételének témakörében. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport keretén belül annak pedagógiai előfeltételeire, valamint az iskolai döntési folyamatok jövőorientált dimenzióira irányulnak. Elérhetőség: todorimre@uni.sapientia.ro ResearchGate |
Vezető- és Senior kutatók
Legutóbbi frissítés:
2025. 12. 12. 18:41















