Bodnár Dániel
A Debreceni Egyetem angol- és történelemtanár szakos hallgatója. 2022-ben csatlakozott a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz. Kutatása a magyarországi és határon túli magyar egyetemek tanárképzésében működő szakmai közösségeket vizsgálja, kiemelt figyelmet szentelve a kisebbségi pedagógusjelöltek pályaválasztási aspirációinak és jövőterveinek. Az MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagjaként a K.Ö.SZ.I. társasjáték egyik fejlesztőjeként működött közre. Eddigi munkásságát OTDK II. helyezéssel, kétszer EKÖP ösztöndíjjal, és háromszor Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjjal ismerték el.
Elérhetőség: bodnardaniel11@gmail.com Orcid
Braun Ágnes
Braun Ágnes neveléstudomány mesterszakos hallgató, 2025-ben csatlakozott a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz. Kutatási területe a társasjátékok mint tanulást támogató eszközök 4. osztályosok körében. A közös játék során a tanulók megtapasztalják a jövőért való együttműködés és közös döntéshozás jelentőségét.
Elérhetőség: agnes.braun1@gmail.com
Csajkos Balázs
Csajkos Balázs János matematikatanár, történelemtanár és állampolgári ismeretek tanára szakos hallgató a Debreceni Egyetemen. Kutatásaiban a tanulói eredményességet befolyásoló tényezőket vizsgálja, kiemelten a szociokulturális és digitális háttértényezők szerepét, amely témában a 2025-ös Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában bemutatott munkájával különdíjat szerzett. Konferencia részvételei között szerepel a HUCER 2025 és az ONK 2025. Jelenlegi kutatási témája a tanári nevelési-oktatási gyakorlat tanulói percepciója, jólléte és a matematikai teljesítmény összefüggéseinek vizsgálata a PISA 2022 három országában. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban azt elemzi, hogy hogyan alakíthatók olyan tanár-diák interakciók és iskolai folyamatok, amelyek hosszabb távon is fenntartható, motivált és fejlődő tanulói pályát alapoznak meg.
Elérhetőség: csajkos.balazsjanos@gmail.com LinkedIn
Kutató – Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum
Csák Zsolt, neveléstudomány mesterszakos hallgató és a Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum kutatója. Kutatómunkája középpontjában a generációk közötti értékátadás, illetve az értékek pályafejlődésben és továbbtanulási motivációkban betöltött szerepe áll. Vizsgálati fókusza a jövőbeli karrierhez kapcsolódó elvárásokon, célkitűzéseken és pályaérdeklődésen keresztül kapcsolódik a jövőtudatosság fogalmához. Eddigi munkásságát egy II. és egy különdíjas OTDK helyezéssel, valamint NFÖ, ÚNKP, EKÖP ösztöndíjakkal ismerték el.
Elérhetőség: zsolt.csak@makovecz-campus.hu Orcid
Fekete Dorottya
Fekete Dorottya angol-történelem tanárszakos hallgató a Debreceni Egyetemen, 2022 óta a Cherd-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program tagja. Kutatómentorával, Dr. Ceglédi Tímeával a reziliens és roma pedagógusok értékrendjét vizsgálják. 2023-ban Kiemelt szakmai ösztöndíjban, 2024-ben és 2025-ben Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjban, valamint Egyetemi Kutatói Ösztöndíjban részesült. 2025-ben I. helyezést ért el az Országos Tudományos Diákköri Konferencián.
Elérhetőség: feketedorottya02@gmail.com ResearchGate
Horváth Lili
Horváth Lili pedagógia alapszakos hallgató, oktatásszervező specializációval. Részt vett egy online Harvard képzésen, amely a rezilienciára fókuszált. Jelenlegi kutatása a lakásotthonokban és nevelőszülőknél felnőtt hallgatók reziliens életútjával foglalkozik, amelyen belül kiemelt figyelmet kapnak a testvéri/sorstársi közösségek.
Elérhetőség: lilih2186@gmail.com
Kádár Lilla
Kádár Lilla pedagógia alapszakos hallgató. Kutatásában azt vizsgálja, miként jelenik meg az alternatív pedagógia szemlélete a hagyományos oktatásban. Egy Jena Plan-alapú iskola gyakorlatát hasonlítja össze más oktatási intézmények működésével. Eddigi kutatási eredményeit poszter formájában ismertette egy szakmai konferencián. Recenziót készített Ceglédi Tímeával közösen Bicsák Zsanett Ágnes Johann Friedrich Herbart munkásságát feldolgozó könyvéről.
Elérhetőség: lillakadar07@gmail.com
Kas Dorka 2023-ban csatlakozott a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Kutatásában a helikopter szülőség és a szülői bevonódás jelenségét elemzi. Témája a jövőtudatosság kérdéséhez is kapcsolódik, mivel a szülői nevelési minták jelentős hatással vannak a fiatalok jövővel kapcsolatos gondolkodására. OTDK II. helyezéssel és Scopus-ban jegyzett publikációval rendelkezik.
Elérhetőség: kasdorka2003@gmail.com Orcid LinkedIn
Kovács Kitti
Angol és biológia tanárszakos hallgató. 2025. óta a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program tagja. A kisebbek szeretete és segítése már gyerekként is fontos volt számára, ami a tanári pálya felé vezette, és motiválta a Tanítsunk Magyarországért programban végzett mentorálás során is. Ezek az élmények adták az alapot a kutatási téma kiválasztásához, amelyet Csók Cintia és Ceglédi Tímea támogatásával végez: a mentorok szerepét vizsgálja a fiatalok jövőorientációjának és értékrendjének alakulásában. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport keretében a mentorok szerepének vizsgálata betekintést nyújt abba, hogyan formálódik a fiatalok értékrendje és jövőorientációja a mindennapi tapasztalatok során.
Elérhetőség: kittikova02@gmail.com
Major Tünde
A Debreceni Egyetem biológia-matematika tanárszakos hallgatója. A CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához 2025-ben csatlakozott. Jelenlegi kutatásában a virtuális valóság (VR) alkalmazási lehetőségeit vizsgálja az állatélettan oktatásában. A téma hozzájárul a digitális pedagógiai innovációk és a jövő tanulási környezetének fejlesztéséhez.
Elérhetőség: majortundehk@gmail.com
Nagy-Zsombók Lídia
A Debreceni Egyetem neveléstudomány mesterszakos hallgatója. 2025-ben csatlakozott a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Tagja az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportnak. Kutatómentorával, Dr. Szűcs Tímeával a zenepedagógia területén kutat. Főbb témája a Kokas Pedagógia, az abban rejlő lehetőségek és értékek feltárása, kifejezetten a sajátos nevelési igényű gyermekek személyiségének fejlesztése, oktatása és nevelése céljából.
Elérhetőség: lidiazsombok@gmail.com
Pelyvás Márton
Pelyvás Márton István a Debreceni Egyetem matematika-testnevelés osztatlan tanárszakos hallgatója, a CHERD-Hungary kutatócsoportjának tagja. Az MTA-DE-CSATOKK korábbi projektjében a szülői bevonódás és a gyermekek funkcionális mozgáskészségei közötti összefüggéseket vizsgálta, amely kutatásával I. helyezést ért el az Országos Tudományos Diákköri Konferencián. Jelenlegi kutatásában a sport, az egészségmagatartás és a jövőorientáció kapcsolatára fókuszál, feltárva, miként formálja a jövőre irányuló szemlélet a fiatalok sporthoz való viszonyát és döntéseit. Kutatói munkáját az a cél vezérli, hogy hozzájáruljon a sportpedagógiai folyamatok tudományos megalapozásához és a fiatalok egészségtudatos életmódjának támogatásához.
Elérhetőség: pelyvasmarton23@gmail.com Orcid
Peres István Péter
Peres István Péter a Debreceni Egyetem neveléstudomány mesterszakos hallgatója és a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program oktatáskutató gyakornoka. Kutatási témája a Freinet-pedagógia népszerűségének és jövőtudatosságának vizsgálata az ezredforduló után. Ezen alternatív pedagógia névadója is fontosnak tartotta munkássága során a jövőre való felkészítést, hiszen "élet által életre nevel". Rugalmasan alakítható technikáival a gyermek szabad önkifejezésére helyezi a hangsúlyt.
Elérhetőség: istvanpeter@gmail.hu
Pető Vanda a Debreceni Egyetem angol nyelv és kémia tanárszakos hallgatója (2020-).2022 óta gyakornok a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programban, ahol dr. Chrappán Magdolna témavezetésével a kutatásalapú tanulás (IBL) hatását vizsgálja a tanulók kémia iránti attitűdjeire. Tudományos tevékenységét Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjjal jutalmazták, valamint I. helyezést ért el a 2025-ös OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani, Tudástechnológiai Szekciójában. EKÖP-ösztöndíjas kutatásának keretében a szülői bevonódás témájára fókuszál a Láthatatlan Iskola mentorainak tapasztalatai alapján. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban a tanárképzés jövőorientációs szerepét vizsgálja.
Elérhetőség: p.vanda14@gmail.com LinkedIn
Simon Sólyom Szabolcs
A Debreceni Egyetem biológia-matematika tanárszakos hallgatója. A CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához 2025-ben csatlakozott. Jelenlegi kutatásában a virtuális valóság (VR) alkalmazási lehetőségeit vizsgálja az állatélettan oktatásában, különös tekintettel a tanulói motiváció és az élményszerű tanulás fejlesztésére. A téma a jövőtudatosság szempontjából azért releváns, mert olyan digitális segédletet hozhat létre, amelyet a jövő tanárai hatékonyan használhatnak az oktatásban.
Elérhetőség: solyma924@gmail.com
Soós Csilla
2024 szeptemberében csatlakozott a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. A Debreceni Egyetem magyar és hon- és népismeret tanárszakának hallgatója. A Nevelésszociológia kurzus során végzett projektmunka magával ragadta, amelynek folytatásaként önálló kutatásba kezdett. Kutatásának címe: “A jövő olvasói. Olvasó szülők és fiúgyermekeik kapcsolata.”
Elérhetőség: sooscsilla1018@gmail.com
Szabó Adrienn
Szabó Adrienn jelenleg a Debreceni Egyetem angol-matematika tanárszakos hallgatója. A CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz 2025 szeptemberében csatlakozott évfolyamtársával Vezendi Róberttel, aki angol-történelem tanárszakos hallgató. A közös szakjuk (angol) adta a kutatásuk témáját, melyben a mesterséges intelligenciát mint a rövid- és hosszútávú jövőtervezés eszközét vizsgálják a nyelvtanulás vonatkozásában.
Elérhetőség: szabattini4@gmail.com
Vezendi Róbert
Vezendi Róbert jelenleg angol-történelem tanárszakos hallgató a Debreceni Egyetemen. A CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programba 2025 szeptemberében lépett be. Kutatótársa Szabó Adrienn angol-matematika tanárszakos hallgató. Kutatásuk témája a közös szakjukból, az angolból adódik. A mesterséges intelligenciát mint a rövid- és hosszútávú jövőtervezés eszközét vizsgálják a nyelvtanulás vonatkozásában.
Elérhetőség: rvezendi420@gmail.com