|
Kép
|
Prof. Dr. Pusztai GabriellaA kutatás vezetője Egyetemi tanár, intézetigazgató, doktori iskola vezető – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Prof. Dr. Pusztai Gabriella az MTA doktora, a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának és a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának vezetője, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének igazgatója. Főbb kutatási területei a tanulói és iskolai eredményesség hátterében álló kulturális és társadalmi tőkeforrások, az egyházak köz- és felsőoktatási szerepvállalásának, valamint a vallási és nemzeti kisebbséghez tartozók iskolai pályafutásának vizsgálata. Felsőoktatási kutatásaiban a hallgatói eredményességet támogató tényezők vizsgálatára, valamint az intézményi hozzáadott érték mérésének és összehasonlításának problémájára koncentrált. 2007-ben megkapta a Magyar Tudományos Akadémia Bolyai plakettjét, 2014-ben a Nemzeti Kiválóság Díjat, 2019-ben Mestertanár Aranyérem díjban részesült. Az MTA doktora cím megszerzését megalapozó tudományos eredményei közül az egyik legfontosabb, hogy a hazai valamint a közép- és kelet-európai oktatáskutatásban úttörő módon alkalmazta az alacsony státusú családból származó eredményes tanulók sikeres tanulmányi karriejét magyarázó társadalmi tőke elméletet. A hátrányos helyzetű tanulók jövőtudatosságának fejlesztését célzó kutatás a tanulók környezetében meglévő társadalmi tőkeforrások azonosítására és erősítésére épít. Elérhetőség: pusztai.gabriella@arts.unideb.hu LinkedIn Scopus |
|
Kép
|
Nemzetközi összehasonlító modul vezetője, senior kutató Egyetemi docens – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Neveléstudományi Tanszék A Debreceni Egyetem habilitált egyetemi docense, a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ CHERD senior kutatója. 2010-ben végzett okleveles szociológusként a Debreceni Egyetemen, 2014-ben szerzett doktori fokozatot neveléstudományból az egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában, s 2020-ban habilitált ugyanitt. Kutatási területe a Kárpát-medencei hallgatók sportolási szokásait meghatározó társadalmi, intézményi és egyéni tényezők, valamint a sportolás hatása a jóllétre, egészség-magatartásra és tanulmányi eredményességre. 2016-ban és 2023-ban elnyerte az MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíját. 2024-től az Európai Szociológia Társaság Rn28 Sopciety and Sports network társkoordinátora. Elérhetőség: kovacs.klara@arts.unideb.hu Scopus |
![]() |
Terepmunka és mérőeszközfejlesztés modul vezetője, senior kutató Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Dr. Ceglédi Tímea szociológus (2008), a neveléstudományok doktora (2018), a Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Kutatói Ösztöndíjának (2022-2025) és a Gazsó Ferenc Emlékdíj (2019) kitüntetettje. Kutatásainak középpontjában a reziliencia szociológiája áll. Gazdag tapasztalattal rendelkezik az oktatásszociológia területén. Összesen 42 hazai és nemzetközi kutatási projektben vett részt, amelyek a közoktatáshoz és a felsőoktatáshoz kapcsolódtak olyan témákban, mint a reziliencia, szülői bevonódás, életút kutatások, mentorálás, család, grounded theory, diplomás pályakövetés, romológia, tanárképzés, társadalmi egyenlőtlenségek, inklúzió, valamint tehetséggondozó programok. Scopus-indexált publikációkkal és magas hivatkozottsággal rendelkezik. Prof. Dr. Pusztai Gabriellával közösen a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutatási és Fejlesztési Központ Oktatáskutató Gyakornoki Programjának (CHERD-ERIP) kezdeményezője és szakmai koordinátora. Témavezetőként és mentorként K+F tevékenységekben támogatja a pedagógia alapszak (BA), a neveléstudomány mesterszak (MA), a tanárképzés és a doktori képzés hallgatóit. Tehetséggondozó munkáját több díjjal elismerték, többek között az Országos Tudományos Diákköri Tanács Mestertanár Aranyérmével (2025) és Pro Cura Ingenii Díjjal (2025). Jelenleg a Debreceni Egyetem adjunktusa és a Felsőoktatási Kutatási és Fejlesztési Központ (CHERD-Hungary) kutatója. Az MTA-DE-CSATOKK pillérvezetőjeként a szülői bevonódás témakörében koordinált és végzett kutatási-fejlesztési tevékenységeket. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban a jövőtudatosság társadalmi meghatározottságát, valamint a tanulók és a pedagógusok életpályáját támogató kezdeményezéseket vizsgálja. Elérhetőség: cegledi.timea@arts.unideb.hu Scopus |
|
Kép
|
Dr. Kocsis ZsófiaFejlesztési és implementációs modul vezetője, senior kutató Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Kocsis Zsófia a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karának Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetében dolgozik tanársegédként. Tanulmányait a Nyíregyházi Egyetem tanító szakán, majd a Debreceni Egyetem neveléstudományi mesterszakán végezte. Kutatásai középpontjában a hallgatói munkavállalás, valamint a munka és a tanulmányi eredményesség összefüggései állnak. Az utóbbi években kutatási és oktatási tevékenységét a társasjátékok felsőoktatásban való alkalmazására is kiterjesztette. Két, saját fejlesztésű társasjáték megalkotását vezette (K.Ö.SZ.I., Study hard, work hard!), amelyek célja a hallgatók kompetenciáinak fejlesztése, s az ismereteik bővítése az adott témában. Többszörös ösztöndíjasa az Új Nemzeti Kiválóság Programnak, 2024-ben elnyerte a Bolyai János Kutatási Ösztöndíjat, továbbá Szent-Györgyi Young Investigator Award díjban is részesült. Elérhetőség: kocsis.zsofia@arts.unideb.hu LinkedIn Scopus |
|
Kép
|
Kutatási projektkoordinátor, partnerkapcsolati koordinátor, senior kutató Doktorjelölt és tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Csók Cintia a Debreceni Egyetem oktatója, a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ kutatója, a HTDI Neveléstudományi Doktori Program programtitkára. Koordinátorként részt vesz a „Pedagógiai Kutatást és Fejlesztést Támogató Iskola” program, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat munkájában. 2017-ben és 2019-ben első helyen végzett az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, 2019-ben pedig – az OTDT legrangosabb hallgatói kitüntetéseként – elnyerte a Pro Scientia Aranyérmet. Összesen nyolc alkalommal nyert első díjat konferenciákon és szakmai versenyeken. Szakmai munkáját a „Kiváló Szociálpedagógus jelölt” (2017) és a „Bölcsészettudományi Kar Hallgatói Elismerő Oklevele” (2019) dékáni dicséretek is elismerték. Köztársasági Ösztöndíjban és Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjban részesült, továbbá több alkalommal nyert támogatást az Új Nemzeti Kiválóság Program és az Universitas Ösztöndíj révén. Az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoportban 2021 és 2025 között két munkacsoportot vezetett. 2023-ban a Belügyminisztérium Köznevelési Tudományos Tanács oktatásügyi kutatási pályázatán első helyezést ért el, 2024-ben a Doktoranduszok Országos Szövetsége „Feltörekvő kutató” elismerésben részesítette, míg a Hungarian Educational Research Association „A legjobb nevelés- és oktatáskutatási mű” díjjal jutalmazta. Az Educational Leadership Network Europe 2024-ben és 2025-ben is díjazta szakmai pályázatait. Tagja több szakmai szervezetnek, többek között a Center for School, Family, and Community Partnerships hálózatának és a Pro Scientia Aranyérmesek Társaságának. Kutatómentorként több tehetséggondozó programban vesz részt, emellett felkért opponensként támogatja a Mathias Corvinus Collegium Műhelytagság Programját. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban azt vizsgálja, milyen szerepet töltenek be az iskolai segítő szakemberek a tanulók és családjaik jövőorientációjának erősítésében. Elérhetőség: csok.cintia@arts.unideb.hu Scopus |
