Kutatócsoport tagjai

Kép
BR

Berecz Réka

Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program

Berecz Réka 2025-ben végzett neveléstudomány mesterszakon, ezt követően a Humán Tudományok Doktori Iskola doktorandusza. 2025-ben az Universitas ösztöndíját és a 37. Országos Diákköri Konferencia Különdíját nyerte el, valamint a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Tanácsa a Bölcsészettudományi Kar Hallgatói Elismerő Oklevele kitüntetésben részesítette. Kutatási területe a felsőoktatási intézmények vezetői pozíciót betöltő oktatók és kutatók karrierútjának vizsgálata.

Elérhetőség: bereczreka2000@gmail.com                   LinkedIn

   
Kép
GD

Gazda Dorottya

Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program

A Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas doktorandusza. A Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán végzett 2024-ben magyar és közösségi művelődés szakos tanárként. A tanárképzésben töltött évei alatt volt lehetősége kipróbálni magát 2021-ben a 35. OTDK-n, illetve konferenciákon vehetett rész, és tagja volt a DETEP-nek. Kutatási témája a drámapedagógia módszerének vizsgálatára irányul. Azt a kérdést teszi fel, hogy miként használható a serdülő fiatalok tanítási-tanulási folyamataiban, illetve a tanárszakos hallgatók képzésében hogyan jelenthet meg a módszer ismerete és alkalmazásának lehetőségei.

Elérhetőség: gazda.dorottya99@gmail.com                  LinkedIn

   
Kép
HG

Dr. Hegedűs Gabriella

Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Angol-Amerikai Intézet, Angol Nyelvpedagógiai és Szakmódszertani (nem önálló) Tanszék

A Kossuth Lajos Tudományegyetem Angol Tanárképző Központjában szerezte nyelvtanári diplomáját. Nyelvtanárként, tanárképzőként és nyelvvizsgáztatóként az oktatás számos területén szerzett mind hazai, mind nemzetközi tapasztalatot. Jelenleg a Debreceni Egyetem Angol-Amerikai Intézetében szakmódszertani kurzusokat vezet, valamint a nyelvi alapvizsga koordinátoraként tevékenykedik. Doktori fokozatot a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában szerzett, kutatási területe az angol nyelvi árnyékoktatás a szocioökonómiai háttér változói vonatkozásában.

Elérhetőség: hegedus.gabriella@arts.unideb.hu                     LinkedIn

   
Kép
HA

Hrabéczy Anett

Doktorjelölt és tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Hrabéczy Anett 2019-ben végzett neveléstudomány mesterszakon, ezt követően a Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program doktorandusza volt. A Central European Journal of Educational Research (CEJER) és a Hungarian Educational Research Journal (HERJ) folyóiratok szerkesztőségének tagja, neveléstudomány mesterszakos tanulmányai óta tagja a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2021-ben a Neurotech EU programhoz csatlakozva részt vett a WP6 "Understanding societal challanges" alcsoportjának munkálataiban. Tagja volt továbbá az MTA-DE Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoportnak, ahol a sajátos nevelési igényű gyermeket nevelő szülők iskolai bevonódását vizsgálta. Kutatási témája a sajátos nevelési igényű hallgatók helyzetével foglalkozik a felsőoktatás és a munkaerőpiaci elhelyezkedés területén. A mesterszakos tanulmányai alatt kezdett el foglalkozni ezzel a területtel, és a XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián I. helyezést ért el a témában írt dolgozatával. 2020-ban az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíja keretében a fogyatékossággal élő diplomások körében végzett kutatást. Témavezetője Prof. Dr. Pusztai Gabriella.

Elérhetőség: hrabéczy.anett@arts.unideb.hu             Scopus

   
Kép
LV

Lánczi Viktória

Abszolvált doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program

A Debreceni Egyetem abszolvált doktorandusza, oktató a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetemen. Kutatási területe a kisebbségi felsőoktatásban tanuló tanárszakos hallgatók szakmai szocializációja és professzió-képe, különös tekintettel a pedagóguspályához való kötődésre és a pályaválasztást befolyásoló szocializációs ágensekre. Közreműködött az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoportban, amelynek eredményeit konferencia-előadások és megjelent tanulmányok is tükrözik. Kutatási témája az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoporthoz a jövőtudatosság pályaorientációs vetületén keresztül kapcsolódik.

Elérhetőség: lancziviktoria30@gmail.com            ResearchGate

   
Kép
ME

Major Enikő

Doktorjelölt – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program; egyetemi tanársegéd – DRHE, NKE

2000-ben vette át tanító-hitoktató oklevelét, majd elvégezte az egészségfejlesztő mentálhigiénikus szakot. Pedagógia szakos egyetemi bölcsészdiplomáját a Debreceni Egyetemen szerezte meg 2009-ben, amit kiegészített a tehetségfejlesztő szakvizsgával. A Debreceni Református Hittudományi Egyetemen és a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen anyanyelvi tantárgypedagógiát tanít tanító szakos hallgatóknak. 2020-tól a Humán Tudományok Doktori Iskola hallgatója, 2024-ben abszolvált. 2025-ben nyújtotta be doktori értekezését. Kutatási területe a pedagógusok és a szülők együttműködése, kapcsolattartása szektorközi összehasonlításban.

Elérhetőség: major.eniko@drhe.hu         

   
Kép
MSZS

Miklódi-Simon Zsófia

A kutatási projekt arculati felelőse

Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program

Miklódi-Simon Zsófia a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógia Kar Szociálpedagógia tanszékének tanársegédje és a Humán Tudományok Doktori Iskola kutatói ösztöndíjas doktorandusza. 2024-ben és 2025-ben Pannónia ösztöndíjprogramban vett részt a Università degli studi di Bergamo, Reitoria da Universidade do Porto és a Universitat Rovira i Virgili intézményeiben, illetve 2024-ben Universitas ösztöndíjban részesült. Tagja volt az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport gyermekvédelmi és művészeti munkacsoportjának, melyek keretében részt vett szülői bevonódás és szabadidővel kapcsolatos kutatásokban és a K.Ö.SZ.I. társasjáték megtervezésében. Jelenleg kutatója és arculati felelőse a MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportnak, melyben a jövőtudatosság az eredményesség és az extrakurrikuláris tevékenységek kapcsolatát vizsgálja. Kutatási területe az extrakurrikuláris tevékenységek összefüggései a tanulmányi eredményességgel nevelésbe vett gyermekek esetében.

Elérhetőség: miklodi.simon.zsofia@ped.unideb.hu                  LinkedIn

   
Kép
ML

Dr. Morvai Laura

Kutató – Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum

Doktori fokozatát a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában szerezte. Doktori értekezésének témája és fő kutatási területe az egyházi iskolák eredményessége. Egyéb kutatási témái: általános emberi értékek, nevelési értékek, értékátadás, iskolák, pedagógusok, tanulók eredményessége.

Elérhetőség: laura.morvai@makovecz-campus.hu

   
Kép
NE

Dr. Nagy Éva

Oktató – Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar, Társadalomtudományi Tanszék

Szociológus végzettségét, kulturális antropológia specializációval a Miskolci Egyetemen szerezte 2002-ben. Doktori disszertációját 2024-ben védte meg a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában. Jelenleg a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar, Társadalomtudományi Tanszékének oktatója. Tapasztalatait többek között a DE Neveléstudományi Doktori Programjában, a Regionális Egyetem kutatócsoportban, valamint a SE-ETK Társadalomtudományi Tanszékének kutatási projektjeiben szerezte. Doktori értekezése az autizmussal élő gyerekeket nevelő szülők gondoskodásban szerzett tapasztalatait vizsgálja, figyelmet fordítva a gondoskodást érintő egyenlőtlenségekre. Kutatói munkáinak többsége a kvalitatív módszertani irányhoz kötődik. Az egyéni és társadalmi cselekvés időbeli meghatározottsága legutóbbi kutatási témájának is lényeges aspektusát képezte, hiszen a szülői gondoskodás stratégiái közt meghatározó, hogy hogyan alakulnak a jövőre vonatkozó elképzelések, tervek, milyen formát ölt a jövő alakításának vágya. Ebből következően fontos kutatási kérdés lehet, hogy a jövőtudatosság hogyan jelenik meg a családi gyakorlatokban és fejlesztése hogyan alakítja a családi erőforrásokat.

Elérhetőség:  evnalev@gmail.com

   
Kép
NI

Dr. Novák Ildikó

Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Tanulmányait a Debreceni Egyetemen végezte. 1996-ban szerzett informatikus könyvtáros és angol szakos középiskolai tanári diplomát. PhD-fokozatot 2025-ben szerzett a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában. Kutatási területe az idegennyelv-tanulás eredményessége, a gimnáziumokban és szakképzésben folyó nyelvoktatás összehasonlítása, hátrányos helyzetű tanulók nyelvtanulásának eredményessége, valamint a járulékos tanulás lehetőségeinek alkalmazása a nyelvoktatásban.

Elérhetőség:  novakildiko@arts.unideb.hu

   
Kép
PH

Papp Hunor

Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program; kutató – CHERD-Hungary

Kutatásai a hátrányos helyzetű fiatalok jövőorientációját fejlesztő módszerekre irányulnak, különös tekintettel a mentorálás szerepére. Doktori tanulmányai során a Tanítsunk Magyarországért program hatásait vizsgálja. Emellett szívesen foglalkozik az alternatív pedagógiai eszközök oktatási lehetőségeivel is, így a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság oktatási alkalmazásai is kutatási érdeklődésének részét képezik.

Elérhetőség:  papp.hunor@arts.unideb.hu

   
Kép
SAR

Sávai-Átyin Regina

Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program

Sávai-Átyin Regina Andrea, ösztöndíjas doktorandusza a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Programjának. 2022-ben végzett a Debreceni Egyetemen folyó osztatlan tanárképzésben német nyelv és kultúra – történelem és állampolgári ismeretek tanáraként. A diplomaszerzést követően felvételt nyert a doktori programba, ahol tagja a CHERD kutatócsoportnak, illetve a Central European Journal of Educational Research folyóirat szerkesztőségének. Kutatásai a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő tanulók eredményességének hátterében álló szereplőkre és tényezőkre fókuszálnak, különös tekintettel az interprofesszionális kooperációra és a pedagógusi eszköztárra.

Elérhetőség:  atyin.regina@arts.unideb.hu

   
Kép
SZD

Szabó Dóra

Tudománynépszerűsítésért felelős munkatárs

Doktorjelölt – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program; Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Média- és Könyvtártudományi Intézet, Könyvtár- és Információtudományi Tanszék

A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjának abszolvált doktorandusza, német- és könyvtárostanár. Aktívan tevékenykedik különböző szakmai szervezetek, egyesületek életében: a BOBCATSSS Association (Könyvtár- és Információtudományi Oktatás és Kutatás Európai Szövetsége) elnökségi tagja 2023 óta. A HERA Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesületének marketing menedzsere, vezetőségi tagja. Az MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagja. A Central European Journal of Educational Research folyóirat és a Pedagógusképzés folyóirat segédszerkesztője, közösségi média menedzsere. Kutatási területe két fő irányra összpontosít: egyrészt a tanárképzésre, különös tekintettel a digitalizáció és a média- és információs műveltség szerepére, másrészt a könyvtártudományra, amelyben fő kutatási iránya az olvasóvá nevelés, a könyvtárak és a könyves influenszerek együttműködésének lehetőségeire fókuszál.

Elérhetőség:  szabo.dora@arts.unideb.hu    LinkedIn     Scopus

   
Kép
SZS

Sütő Zsuzsanna

Doktorjelölt és tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Sütő Zsuzsanna okleveles szociológus, a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ kutatója, a Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének tanársegédje, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat szerkesztőségi asszisztense. Kutatásai a felsőoktatási hallgatók földrajzi immobilitására irányulnak. Elemzéseiben a nemzetközi szakirodalom azon irányához csatlakozik, amely szerint a helyben maradás nem a mobilitás hiányát jelenti, hanem a jövőre irányuló, tudatos és értékalapú döntésként jelenik meg.

Elérhetőség:  suto.zsuzsanna@arts.unideb.hu                 Orcid

 

Legutóbbi frissítés: 2025. 11. 16. 21:11