![]() |
Bodnár DánielA Debreceni Egyetem angol- és történelemtanár szakos hallgatója. 2022-ben csatlakozott a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz. Kutatása a magyarországi és határon túli magyar egyetemek tanárképzésében működő szakmai közösségeket vizsgálja, kiemelt figyelmet szentelve a kisebbségi pedagógusjelöltek pályaválasztási aspirációinak és jövőterveinek. Az MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagjaként a K.Ö.SZ.I. társasjáték egyik fejlesztőjeként működött közre. Eddigi munkásságát OTDK II. helyezéssel, kétszer EKÖP ösztöndíjjal, és háromszor Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjjal ismerték el. Elérhetőség: bodnardaniel11@gmail.com Orcid |
|
![]() |
Braun ÁgnesBraun Ágnes neveléstudomány mesterszakos hallgató, 2025-ben csatlakozott a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz. Kutatási területe a társasjátékok mint tanulást támogató eszközök 4. osztályosok körében. A közös játék során a tanulók megtapasztalják a jövőért való együttműködés és közös döntéshozás jelentőségét. Elérhetőség: agnes.braun1@gmail.com |
|
![]() |
Csajkos BalázsCsajkos Balázs János matematikatanár, történelemtanár és állampolgári ismeretek tanára szakos hallgató a Debreceni Egyetemen. Kutatásaiban a tanulói eredményességet befolyásoló tényezőket vizsgálja, kiemelten a szociokulturális és digitális háttértényezők szerepét, amely témában a 2025-ös Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójában bemutatott munkájával különdíjat szerzett. Konferencia részvételei között szerepel a HUCER 2025 és az ONK 2025. Jelenlegi kutatási témája a tanári nevelési-oktatási gyakorlat tanulói percepciója, jólléte és a matematikai teljesítmény összefüggéseinek vizsgálata a PISA 2022 három országában. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban azt elemzi, hogy hogyan alakíthatók olyan tanár-diák interakciók és iskolai folyamatok, amelyek hosszabb távon is fenntartható, motivált és fejlődő tanulói pályát alapoznak meg. Elérhetőség: csajkos.balazsjanos@gmail.com LinkedIn |
|
![]() |
Csák ZsoltKutató – Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum Csák Zsolt, neveléstudomány mesterszakos hallgató és a Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum kutatója. Kutatómunkája középpontjában a generációk közötti értékátadás, illetve az értékek pályafejlődésben és továbbtanulási motivációkban betöltött szerepe áll. Vizsgálati fókusza a jövőbeli karrierhez kapcsolódó elvárásokon, célkitűzéseken és pályaérdeklődésen keresztül kapcsolódik a jövőtudatosság fogalmához. Eddigi munkásságát egy II. és egy különdíjas OTDK helyezéssel, valamint NFÖ, ÚNKP, EKÖP ösztöndíjakkal ismerték el. Elérhetőség: zsolt.csak@makovecz-campus.hu Orcid |
|
![]() |
Fekete DorottyaFekete Dorottya angol-történelem tanárszakos hallgató a Debreceni Egyetemen, 2022 óta a Cherd-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program tagja. Kutatómentorával, Dr. Ceglédi Tímeával a reziliens és roma pedagógusok értékrendjét vizsgálják. 2023-ban Kiemelt szakmai ösztöndíjban, 2024-ben és 2025-ben Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjban, valamint Egyetemi Kutatói Ösztöndíjban részesült. 2025-ben I. helyezést ért el az Országos Tudományos Diákköri Konferencián. Elérhetőség: feketedorottya02@gmail.com ResearchGate |
|
![]() |
Horváth LiliHorváth Lili pedagógia alapszakos hallgató, oktatásszervező specializációval. Részt vett egy online Harvard képzésen, amely a rezilienciára fókuszált. Jelenlegi kutatása a lakásotthonokban és nevelőszülőknél felnőtt hallgatók reziliens életútjával foglalkozik, amelyen belül kiemelt figyelmet kapnak a testvéri/sorstársi közösségek. Elérhetőség: lilih2186@gmail.com |
|
![]() |
Kádár LillaKádár Lilla pedagógia alapszakos hallgató. Kutatásában azt vizsgálja, miként jelenik meg az alternatív pedagógia szemlélete a hagyományos oktatásban. Egy Jena Plan-alapú iskola gyakorlatát hasonlítja össze más oktatási intézmények működésével. Eddigi kutatási eredményeit poszter formájában ismertette egy szakmai konferencián. Recenziót készített Ceglédi Tímeával közösen Bicsák Zsanett Ágnes Johann Friedrich Herbart munkásságát feldolgozó könyvéről. Elérhetőség: lillakadar07@gmail.com |
|
![]() |
Kas DorkaKas Dorka 2023-ban csatlakozott a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Kutatásában a helikopter szülőség és a szülői bevonódás jelenségét elemzi. Témája a jövőtudatosság kérdéséhez is kapcsolódik, mivel a szülői nevelési minták jelentős hatással vannak a fiatalok jövővel kapcsolatos gondolkodására. OTDK II. helyezéssel és Scopus-ban jegyzett publikációval rendelkezik. Elérhetőség: kasdorka2003@gmail.com Orcid |
|
![]() |
Kovács KittiAngol és biológia tanárszakos hallgató. 2025. óta a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program tagja. A kisebbek szeretete és segítése már gyerekként is fontos volt számára, ami a tanári pálya felé vezette, és motiválta a Tanítsunk Magyarországért programban végzett mentorálás során is. Ezek az élmények adták az alapot a kutatási téma kiválasztásához, amelyet Csók Cintia és Ceglédi Tímea támogatásával végez: a mentorok szerepét vizsgálja a fiatalok jövőorientációjának és értékrendjének alakulásában. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport keretében a mentorok szerepének vizsgálata betekintést nyújt abba, hogyan formálódik a fiatalok értékrendje és jövőorientációja a mindennapi tapasztalatok során. Elérhetőség: kittikova02@gmail.com |
|
![]() |
Major TündeA Debreceni Egyetem biológia-matematika tanárszakos hallgatója. A CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához 2025-ben csatlakozott. Jelenlegi kutatásában a virtuális valóság (VR) alkalmazási lehetőségeit vizsgálja az állatélettan oktatásában. A téma hozzájárul a digitális pedagógiai innovációk és a jövő tanulási környezetének fejlesztéséhez. Elérhetőség: majortundehk@gmail.com |
|
![]() |
Nagy-Zsombók LídiaA Debreceni Egyetem neveléstudomány mesterszakos hallgatója. 2025-ben csatlakozott a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Tagja az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportnak. Kutatómentorával, Dr. Szűcs Tímeával a zenepedagógia területén kutat. Főbb témája a Kokas Pedagógia, az abban rejlő lehetőségek és értékek feltárása, kifejezetten a sajátos nevelési igényű gyermekek személyiségének fejlesztése, oktatása és nevelése céljából. |
|
![]() |
Pelyvás MártonPelyvás Márton István a Debreceni Egyetem matematika-testnevelés osztatlan tanárszakos hallgatója, a CHERD-Hungary kutatócsoportjának tagja. Az MTA-DE-CSATOKK korábbi projektjében a szülői bevonódás és a gyermekek funkcionális mozgáskészségei közötti összefüggéseket vizsgálta, amely kutatásával I. helyezést ért el az Országos Tudományos Diákköri Konferencián. Jelenlegi kutatásában a sport, az egészségmagatartás és a jövőorientáció kapcsolatára fókuszál, feltárva, miként formálja a jövőre irányuló szemlélet a fiatalok sporthoz való viszonyát és döntéseit. Kutatói munkáját az a cél vezérli, hogy hozzájáruljon a sportpedagógiai folyamatok tudományos megalapozásához és a fiatalok egészségtudatos életmódjának támogatásához. |
|
![]() |
Peres István PéterPeres István Péter a Debreceni Egyetem neveléstudomány mesterszakos hallgatója és a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program oktatáskutató gyakornoka. Kutatási témája a Freinet-pedagógia népszerűségének és jövőtudatosságának vizsgálata az ezredforduló után. Ezen alternatív pedagógia névadója is fontosnak tartotta munkássága során a jövőre való felkészítést, hiszen "élet által életre nevel". Rugalmasan alakítható technikáival a gyermek szabad önkifejezésére helyezi a hangsúlyt. |
|
![]() |
Pető VandaPető Vanda a Debreceni Egyetem angol nyelv és kémia tanárszakos hallgatója (2020-).2022 óta gyakornok a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programban, ahol dr. Chrappán Magdolna témavezetésével a kutatásalapú tanulás (IBL) hatását vizsgálja a tanulók kémia iránti attitűdjeire. Tudományos tevékenységét Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjjal jutalmazták, valamint I. helyezést ért el a 2025-ös OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani, Tudástechnológiai Szekciójában. EKÖP-ösztöndíjas kutatásának keretében a szülői bevonódás témájára fókuszál a Láthatatlan Iskola mentorainak tapasztalatai alapján. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban a tanárképzés jövőorientációs szerepét vizsgálja. Elérhetőség: p.vanda14@gmail.com LinkedIn |
|
![]() |
Simon Sólyom SzabolcsA Debreceni Egyetem biológia-matematika tanárszakos hallgatója. A CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához 2025-ben csatlakozott. Jelenlegi kutatásában a virtuális valóság (VR) alkalmazási lehetőségeit vizsgálja az állatélettan oktatásában, különös tekintettel a tanulói motiváció és az élményszerű tanulás fejlesztésére. A téma a jövőtudatosság szempontjából azért releváns, mert olyan digitális segédletet hozhat létre, amelyet a jövő tanárai hatékonyan használhatnak az oktatásban. Elérhetőség: solyma924@gmail.com |
|
|
|
Soós Csilla2024 szeptemberében csatlakozott a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. A Debreceni Egyetem magyar és hon- és népismeret tanárszakának hallgatója. A Nevelésszociológia kurzus során végzett projektmunka magával ragadta, amelynek folytatásaként önálló kutatásba kezdett. Kutatásának címe: “A jövő olvasói. Olvasó szülők és fiúgyermekeik kapcsolata.” Elérhetőség: sooscsilla1018@gmail.com |
|
![]() |
Szabó AdriennSzabó Adrienn jelenleg a Debreceni Egyetem angol-matematika tanárszakos hallgatója. A CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz 2025 szeptemberében csatlakozott évfolyamtársával Vezendi Róberttel, aki angol-történelem tanárszakos hallgató. A közös szakjuk (angol) adta a kutatásuk témáját, melyben a mesterséges intelligenciát mint a rövid- és hosszútávú jövőtervezés eszközét vizsgálják a nyelvtanulás vonatkozásában. Elérhetőség: szabattini4@gmail.com |
|
![]() |
Vezendi RóbertVezendi Róbert jelenleg angol-történelem tanárszakos hallgató a Debreceni Egyetemen. A CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programba 2025 szeptemberében lépett be. Kutatótársa Szabó Adrienn angol-matematika tanárszakos hallgató. Kutatásuk témája a közös szakjukból, az angolból adódik. A mesterséges intelligenciát mint a rövid- és hosszútávú jövőtervezés eszközét vizsgálják a nyelvtanulás vonatkozásában. Elérhetőség: rvezendi420@gmail.com |
















