A 2001 óta folyamatosan működő kutatói műhely hosszú távú célja olyan tényezők és pedagógiai eljárások azonosítása és fejlesztése, amelyek egyéni és intézményi szinten támogatják a tanulók rezilienciáját, jövőtudatosságát és oktatási teljesítményét, különös tekintettel a hátrányos helyzetű csoportokra. Az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja keretében működő MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport magját a CHERD-Hungary kutatóközpont humán erőforrása képezi, melyhez szenior és junior kutatók, doktoranduszok, kutatótanárok, valamint tanár- és neveléstudományi oktatáskutató gyakornokok új generációi csatlakoznak.
A CHERD nemcsak kutatóközpont, hanem karakteres, közösségi munkaformát is jelent: a több mint két évtizede, minden kedden megtartott kutatói labormeetingek folyamatosan biztosítják a kutatások előrehaladását, a kutatók szakmai fejlődését, valamint a csoport kohézióját. Munkamódszerük lényege a kutatói képességek folyamatos fejlesztése, innovatív kutatási eljárások keresése, a közösségi tanulás és a kutatási folyamatok eredményeinek rendszeres megvitatása, mindezt a tanulók jövőtudatosságának és társadalmi tőkéjének feltárására és erősítésére irányuló kutatások szolgálatában.