|
Kép
|
Dr. Bacskai KatinkaSajátos nevelési igényű tanulók jövőtudatossága munkacsoport vezetője, senior kutató Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet; Kutató – Makovecz Campus Alapítvány Collegium Professorum Hungarorum Bacskai Katinka történelem-szociológia szakos tanár, szociológus, gyógypedagógus, oktatáskutató. Kutatási területei a hátrányos helyzetű diákokat tanító tanárok eredményessége, a kiemelt figyelmet igénylő diákok oktatása és a szektorközi összehasonlítások, 12 Scopusban indexált tanulmány szerzője. Elsősorban kvantitatív kutató, országos és nemzetközi adatbázisok másodelemzésével foglalkozik (OKM, PISA, WVS, stb.). Az MTA-DE-CSATOKK kutatás keretében a különleges bánásmódot igénylő diákokkal kapcsolatos kutatásokat koordinálta. Jelenlenleg értékátadással kapcsolatos kutatásokat végez és a jövőorientáció megjelenését vizsgálja a generációk közötti érték-transzmisszióban. Elérhetőség: bacskai.katinka@arts.unideb.hu Scopus |
|
Kép
|
Elméleti és konceptuális modul vezetője Egyetemi tanár – Debreceni Egyetem, Gyermeknevelési- és Gyógypedagógiai Kar 2001-ben történelem tanári, 2003-ban szociológus diplomát szerzett a Debreceni Egyetemen, majd neveléstudományokból doktorált és habilitált. Kutatási területe a nevelésszociológia, a kulturális szakszociológiák és az életmódszociológia. Az idő szociológiájával kapcsolatos monográfiája (Az idő a campusokon) 2013-ban látott napvilágot. Jelenleg a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karának egyetemi tanára, aki három doktori programban is oktat. Elérhetőség: bocsiveron@gmail.com Scopus |
|
Kép
|
Pályakezdő pedagógusok jövőképe munkacsoport vezetője Főiskolai docens – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Neveléstudományi Tanszék Biológia-kémia-pedagógia szakos középiskolai tanár (KLTE, 1987), PhD-fokozatot szerez a DE NTDI-ben, témája a természettudományos tantárgyi integráció (2000). Középiskolai tanárként 8 évig, majd a pedagógusképzés különböző szegmenseiben dolgozott, 2000-től a DE oktatója. Kutatási témái: tantervelmélet, tanárképzés, természettudományos oktatás, iskolai szervezettan. Az MTA-DE-CSATOKK projektben a tanárképzéssel foglalkozó csoportot vezette. Jelen projektben a gyakorlati tanárképzés gerincét alkotó mentorálási folyamat szervezeti és személyes értékrendszerét vizsgálja, ami a pályára lépő tanárok jövőorientációja és ezáltal a diákok jövőorientációjának iskolán belüli alakítása szempontjából is kulcselem.Elérhetőség: chrappan.magdolna@arts.unideb.hu LinkedIn |
|
Kép
|
Dr. Dabney-Fekete Ilona Európán kívüli összehasonlítások munkacsoport vezetője Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Dr. Dabney-Fekete Ilona a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa, valamint a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD-Hungary) kutatója. Kutatási területe az akadémiai mobilitás és a felsőoktatás nemzetköziesedése, különös tekintettel az oktatáspolitika, az intézményi gyakorlat és a hallgatói tapasztalat metszéspontjaira. Doktori tanulmányai során vendégkutatóként egy szemesztert töltött a berlini Humboldt Egyetemen, ahol tovább mélyítette nemzetközi tudományos együttműködésekben szerzett tapasztalatait. Kutatói és oktatói feladatai mellett a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjának nemzetközi képzési ágában az utánpótlás kiválasztásának és felvételi folyamatának koordinálásáért felel. Korábbi kutatási tapasztalataira támaszkodva az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoportban a jövőtudatosságot a középiskolások pályaválasztási és tanulmányi döntéseinek formálódására fókuszálva vizsgálja, miközben szerepet vállal a nemzetközi szakirodalom és kapcsolódó kutatások feltérképezésében. Elérhetőség: fekete.ilona@arts.unideb.hu |
|
Kép
|
Intézményi kultúra munkacsoport vezetője Tanársegéd – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Dr. Demeter-Karászi Zsuzsanna a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének tanársegédje, a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának tagja, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat (CEJER) felelős szerkesztője. 2024-ben szerzett doktori fokozatot Neveléstudományból, a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában. Főbb kutatási területei az egyházak felsőoktatási szerepvállalása, a vallási kisebbséghez tartozók rekrutációja, eredményessége és intézményi integrációja, valamint a különböző szektorok felsőoktatási intézményeinek kultúrája. Az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja keretében működő MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagjaként a szülői bevonódás kérdéskörét vizsgálta szektorközi összehasonlításban. Kutatási területeit a jövőtudatosság kérdésével kívánja bővíteni, mely keretén belül azt vizsgálja, hogy az eltérő intézményi kultúrák és a különböző szektorok intézményei miként befolyásolják a tanulók jövőorientációját. Elérhetőség: demeter-karaszi.zsuzsanna@arts.unideb.hu LinkedIn Scopus |
|
Kép
|
Dr. habil Fényes HajnalkaHatáselemzés munkacsoport vezetője Egyetemi docens – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Politikatudományi és Szociológiai Intézet, Szociológiai és Szociálpolitikai Tanszék 1991-ben végzett közgazdász-szociológusként, PhD-fokozatát 2001-ben szerezte meg szociológiából, 2010-ben neveléstudományokból habilitált. 2002 óta a Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszékén dolgozik, jelenleg egyetemi docensként. Emellett részt vesz a DE Humán Tudományok Doktori Iskola munkájában, és 2002 óta dolgozik együtt a CHERD kutatócsoport tagjaival. Kutatási témái a szociológia és a neveléstudomány határán vannak, célcsoportja az egyetemi hallgatók. A kutatási témái a felsőoktatási hallgatók társadalmi mobilitása, a férfiak és nők közötti különbségek az oktatásban, a hallgatók önkéntes és fizetett munkája. Az MTA-DE-CSATOKK kutatás keretében az anyák és apák iskolai bevonódása közti különbségekkel foglalkozott, hallgatókkal együtt publikált, illetve a kutatócsoport egyik fejlesztésének (társasjáték) hatásvizsgálatát végezte el. Számos angol nyelvű scopus publikációja született ebből a projektből is. Elérhetőség: fenyes.zsuzsanna@arts.unideb.hu Scopus |
|
Kép
|
Dr. Kovács Karolina EszterAdjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Pszichológiai Intézet Pszichológus, szakfordító, sport-pszichodiagnosztikai szakember. A Magyar Tudományos Akadémia Fiatal Kutatók Akadémiájának (FKA) tagja és az Esélyegyenlőség a Tudományban Bizottság koordinátora, valamint a Magyar Oktatáskutatók Egyesület (Hungarian Educational Research Association, HERA), a Magyar Pszichológiai Társaság (MPT) tagja és a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Intézet (Center for Higher Educational Research and Development, CHERD-Hungary) szenior kutatója. Kutatásaiban elsősorban a sportperzisztenciát, valamint a fiatalok egészségtudatosságát mint nem-tanulmányi eredményességét vizsgálja különböző pedagógiai és pszichológiai faktorok mentén, különös tekintettel a sportra, így jelen pályázat keretein belül is a sport és egészség mint jövőben megtérülő befektetés szerepének feltárásában vesz részt. Az MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport keretein belül foglalkozott a szülői bevonódás iskolai sportprogramok, valamint sajátos nevelési igényű gyermekekre fókuszáló iskolai programok sajátosságaival, valamint a különleges bánásmóddal jellemezhető tanulók körében megfigyelhető szülő-pedagógus együttműködések jellegével. Elérhetőség: kovacs.karolina@arts.unideb.hu https://orcid.org/0000-0002-1186-7836 |
|
Kép
|
Kárpát-medencei jövőkép munkacsoport vezetője Docens – II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetem Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék PhD-fokozatát a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programján szerezte 2022-ben. Főbb kutatási területéhez tartozik a hallgatói mobilitás, a nemzeti kisebbségek oktatása, a tanulmányi eredményesség, a mobilis hallgatók társadalmi integrációja, kárpátaljai magyar tanulók kompetenciamérése. Az MTA-DE Parent-Teacher Cooperation Research Group tagjaként a szülői bevonódás különböző dimenzióit vizsgálta, elsősorban kárpátaljai tanulók körében, továbbá nemzetközi jógyakorlatokat gyűjtött és rendszerezett, különös tekintettel az iskola és család együttműködésének hatékony formáira, mellyel hozzájárult a kutatócsoport e témában megjelent kötetéhez. Eredményei alapot teremtenek annak vizsgálatához, hogyan fejleszthető a jövőtudatosság pedagógiai eszközökkel, különösen kisebbségi tanulók körében. 2016-tól a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának (CHERD) kutatója. A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Egyetem Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék docenseként, a Lehoczky Tivadar Társadalomtudományi Kutatóközpont vezetőjeként dolgozik. Elérhetőség: pallay.katalin@kmf.org.ua Scopus Web of Science: https://www.webofscience.com/wos/author/record/45780485 Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=okLuiKoAAAAJ&hl=hu ResearchGate profil: https://www.researchgate.net/profile/Katalin-Pallay?ev=hdr_xprf LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/katalin-pallay-19b692328/ |
|
Kép
|
Kutató-elemző – KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért Kutatásai középpontjában a középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos tapasztalatainak vizsgálata áll, valamint a felsőoktatási hallgatók önkéntes munkavállalásának és civil aktivitásának vizsgálata. Az MTA-DE-CSATOKK kutatásban az önkéntességet mint a szülői bevonódás egy formáját vizsgálta, továbbá a PISA felmérés eredményei alapján a kultúrák közötti különbségeket a szülői bevonódás összefüggésében. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoporton belül azt vizsgálja, hogy az önkéntesség és a civil aktivitás hogyan járul hozzá a tudatosabb jövőkép kialakításához. Elérhetőség: markos.valeria@arts.unideb.hu Scopus |
|
Kép
|
Adjunktus – Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Földrajz és ének-zene szakos tanárként és tájvédő geográfusként végzett. A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa. Kutatásait a zenepedagógia területén végzi, azt vizsgálva, hogy a zenetanulás hogyan befolyásolja a tanulók hatékonyságát, eredményességét, illetve hogyan függ mindez a diákok szocio-ökonómiai hátterétől. Jelenleg olyan intézményeket kutat, amelyek sikeresek a zenetanulás és a tehetséggondozás területén a hátrányos helyzetű tanulók körében. MTA-DE Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport kutatásában szisztematikus szakirodalom elemzést végzett a művészeti nevelés és a szülői bevonódás kapcsolata különböző megjelenési formáinak területén. Emellett részt vett a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködés lehetőségeinek és nehézségeinek feltárásában. Jelenleg az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport munkájában a művészeti nevelés szerepét vizsgálja a hátrányos helyzetű gyermekek jövőjének, társadalmi mobilitásának szempontjából. Elérhetőség: szucs.timea@arts.unideb.hu Scopus |
|
Kép
|
Egyetemi adjunktus – Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Tanárképző Intézet Felsőfokú tanulmányait Rómában, a Pontificia Università Gregoriana teológiai majd filozófiai szakán, végezte. Az alkalmazott filozófiai mesterképzési tanulmányait követően doktori tanulmányokat folytatott. A filozófiai doktori (PhD) fokozatát 2014-ben a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Filozófiai Doktori Iskolájában; míg a neveléstudományi doktori (PhD) értekezését a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában védte meg 2019-ben. 2017 óta a Sapientia EMTE Tanárképző Intézetének az adjunktusa, míg 2008 óta a csíkszeredai Márton Áron Főgimnázium tanára. A neveléstudományi jellegű kutatási témái a közoktatás (középiskolaválasztás, felekezeti oktatás) területére fókuszálnak. Az MTA-DE Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport tagjaként a szülők körében végzett kérdőíves adatfelvétel erdélyi (Románia) almintáját koordinálta, abból készített elemzéseket, különösen a szülői önkéntesség, valamint a szülők iskolai döntéshozatalban való részvételének témakörében. Az MTA-DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoport keretén belül annak pedagógiai előfeltételeire, valamint az iskolai döntési folyamatok jövőorientált dimenzióira irányulnak. Elérhetőség: todorimre@uni.sapientia.ro ResearchGate |