Eredményeink - CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program

logo CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program
Vezetők: Prof. Dr. Pusztai Gabriella & Dr. Ceglédi Tímea

Tudományos diákköri tevékenység

OTDK

  1. Biró Barbara III. helyezést ért el "Határtalan lépések egy alternatív pedagógia nyomában" c. dolgozatával. Témavezetője: Dr. Ceglédi Tímea (2023);
  2. Csák Zsolt II. helyezést ért el "Az apák otthoni és iskolai bevonódása gyermekük nagyobb eredményessége érdekében" c. dolgozatával. Témavezetője: Dr. Fényes Hajnalka (2023);
  3. Horváth Annamária különdíjat kapott ért el "Egy lépéssel közelebb a Pygmalion hatáshoz a pedagógiai kereteken belül" c. pályamunkájára. Témavezetője: Dr. Ceglédi Tímea (2023);
  4. Kiss Dávid Mihály I. helyezést ért el (Molnár Imre Antallal társszerzésben) "Történelemoktatási adatbázis továbbfejlesztése" c. dolgozatával. Témavezetője: Dr. Csernoch Mária (2023);
  5. Kozma Kitti I. helyezést ért el „Az élet egyikünk számára sem könnyű…” Reziliens életúttal a pedagógus pályán” c. dolgozatával. Témavezetője: Dr. Ceglédi Tímea (2021);
  6. Papp Hunor III. helyezést ért el "A mentor mint iránytű" c. dolgozatával. Témavezetője: Alter Emese (2023);
  7. Szilágyi Beatrix I. helyezést ért el “Chem on! Mi a reakciód? – Saját készítésű kémia társasjáték tesztelésének első eredményei” c. dolgozatával. Témavezetője: Kocsis Zsófia (2023)

KTDK

  1. Bodnár Dániel: Tanár szakos hallgatók (kutató)közösségei. Szakmai szocializáció és hozzáadott érték (szóbeli) (Témavezető: Csók Cintia) (2024 tavasza)
  2. Csák Zsolt: Az apák nevelési elvei az egyes otthoni bevonódási dimenziók tükrében (szóbeli) (Témavezető: Fényes Hajnalka) (2024 tavasza)
  3. Fekete Dorottya: Reziliens pedagógusok értékrendje (szóbeli) (2024 tavasza) (Témavezető: Ceglédi Tímea) (III. helyezés)
  4. Papp Hunor, Kiss Dávid: Új dimenziók az oktatásban. A virtuális valóság hatása a hátrányos helyzetű diákok oktatására (írásbeli) (2024 tavasza) (Témavezető: Ceglédi Tímea)
  5. Pelyvás Márton István: A szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében (szóbeli) (Témavezető: Kovács-Nagy Klára) (2024 tavasza)
  6. Pető Vanda: Az IBL gyakorisága és attitűdre gyakorolt hatásai kémiaórákon (szóbeli) (2024 tavasza) (Témavezető: Chrappán Magdolna) (II. helyezés)

TDK

  1. Biró Barbara: Nyelvi szakadék a 21. században? Hátrányos helyzetű településen élő óvodások nyelvhasználata Bernstein nyelvi kódok elmélete alapján (2024 ősze) (Témavezető: Ceglédi Tímea) (Különdíj)
  2. Bodnár Dániel: „Tartozni valahova és együtt fejlődni”: A szakmai közösségek szerepe magyarországi tudományegyetemek tanárképzésében (2024 ősze) (Témavezető: Csók Cintia) (III. helyezés)
  3. Csajkos Balázs János: A szociokulturális és digitális háttértényezők szerepe a tanulmányi eredményességben. Összehasonlító vizsgálat három ország tanulói körében a PISA 2022 mérés háttérkérdőíve alapján (Témavezető: Kovács-Nagy Klára) (2024 ősze)
  4. Csák Zsolt: Az apák és anyák iskolai bevonódása az iskola szerepét is figyelembe véve egy nagymintás regionális kutatás tükrében (2024 ősze) (Témavezető: Fényes Hajnalka) (II. helyezés)
  5. Fekete Dorottya: Reziliens pedagógusok értékrendje (Témavezető: Ceglédi Tímea) (2024 ősze)
  6. Janecskó Liliána Lenke: Tanárok attitűdvizsgálata az integrált természettudományos tantárgyak oktatása iránt (2024 ősze) (Témavezető: Chrappán Magdolna) (Különdíj)
  7. Kas Dorka: „Támogató vagy túlbuzgó szülők?!” A helikopterszülői magatartás és a szülői bevonódás kérdéskörének vizsgálata (Témavezető: Kocsis Zsófia) (2024 ősze)
  8. Pelyvás Márton István: A szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében (Témavezető: Kovács-Nagy Klára) (2024 ősze)
  9. Pető Vanda: Felfedezőúton a kémia sűrűjében – A kutatásalapú tanulás mint a tantárgyi attitűd formálója (2024 ősze) (Témavezető: Chrappán Magdolna) (I. helyezés)
  10. Szilágyi Beatrix, Ecsedi Zoárd: Tanárszakos hallgatók tapasztalatainak kvantitatív vizsgálata a társasjáték-pedagógiával kapcsolatban (2024 ősze) (Témavezető: Kocsis Zsófia) (II. helyezés)

Díjak, ösztöndíjak

Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíja

  1. Biró Barbara (2022) (Témavezető: Ceglédi Tímea)
  2. Csák Zsolt (2023/24) (Témavezető: Fényes Hajnalka)
  3. Kozma Kitti (2021) (Témavezető: Ceglédi Tímea)
  4. Papp Hunor (2022/23, 2023/24) (Témavezető: Alter Emese, Ceglédi Tímea)
  5. Szilágyi Beatrix (Témavezető: Kocsis Zsófia) (2022/23)

Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program

  1. Biró Barbara: Azonos kontextus – eltérő nyelvhasználat? 21. századi hátrányos helyzetű településen élő óvodások nyelvhasználata Bernstein nyelvi kód elmélete alapján (Témavezető: Ceglédi Tímea)
  2. Bodnár Dániel: Tanár szakos hallgatók (kutató)közösségei. Szakmai szocializáció és hozzáadott érték (Témavezető: Csók Cintia)
  3. Csák Zsolt: Rejtett erőforrás az iskolai eredményességhez: Az apai bevonódás kvantitatív vizsgálata (Témavezető: Fényes Hajnalka)
  4. Fekete Dorottya: Reziliens pedagógusok értékrendje (Témavezető: Ceglédi Tímea)
  5. Papp Hunor: Innovatív eszközök az oktatásban: Virtuális Valóság és Mesterséges Intelligencia integrációja (Témavezető: Ceglédi Tímea)
  6. Szilágyi Beatrix: Játékos kémia – kémia szakos tanárjelöltek attitűdjeinek mérése a társasjáték-pedagógiához és egy saját fejlesztésű játék teszteléséhez (Témavezető: Kocsis Zsófia)

Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíj

  1. Biró Barbara: Step by step (Témavezető: Ceglédi Tímea) (2023/24)
  2. Biró Barbara: Óvodáskorú gyermekek beszédfejlődése és beszédkészsége (Témavezető: Ceglédi Tímea) (2024/25)
  3. Bodnár Dániel: Tanár szakos hallgatók (kutató)közösségei. Szakmai szocializáció és hozzáadott érték (Témavezető: Csók Cintia) (2023/24, 2024/25)
  4. Csák Zsolt: Rejtett erőforrás az iskolai eredményességhez: Az apai bevonódás kvantitatív vizsgálata (Témavezető: Fényes Hajnalka) (2023/24, 2024/25)
  5. Pető Vanda: A kutatásalapú tanulás hatása a kémia tantárgyi attitűdjére (Témavezető: Chrappán Magdolna) (2024/25)

További díjak, ösztöndíjak

  1. Biró Barbara: Ipszilon díjban részesült a "Nyelvi szakadék. 21. századi hátrányos helyzetű településen élő óvodások nyelvhasználata Bernstein nyelvi kódok elmélete alapján" című színvonalas előadásával a Doktoranduszok Országos Szövetségének Pszichológiai és Neveléstudományi Osztálya által szervezett Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Kutatók Konferenciáján (IPSZILON) (2024)
  2. Biró Barbara: Mester ösztöndíj (2023)
  3. Biró Barbara: Universitas pályázat (2023)
  4. Bodnár Dániel: Feltörekvő kutató elismerésben részesült a Doktoranduszok Országos Szövetségének Pszichológiai és Neveléstudományi Osztálya által szervezett Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Kutatók Konferenciáján (IPSZILON) (2024)
  5. Bodnár Dániel: Kiemelt szakmai ösztöndíj (2022/23)
  6. Fekete Dorottya: Kiemelt szakmai ösztöndíj (2023/24)
  7. Kiss Dávid: Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzat Elnökségének Elismerő Oklevele (2024)
  8. Papp Hunor: Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzat Elnökségének Elismerő Oklevele (2024)
  9. Szilágyi Beatrix: Universitas pályázat (2024)
  10. Szilágyi Gergő: Mester ösztöndíj (2023) (egyszeri)

Önkéntes szerepvállalás tudományos konferenciákon

  1. ESA Research Network 28 – Society and Sport: Midterm Conference. Sport and social responsibility: science and practice in times of crisis. Faculty of Arts and Humanities, University of Debrecen. 21-22.10.2022. Debrecen: Bodnár, Dániel, Fekete, Emese Kincső, Pető, Vanda, Fekete, Dorottya.
  2. Oktatás–Informatika–Pedagógia Konferencia 2023. Debrecen: Fekete, Emese Kincső, Bodnár, Dániel
  3. Országos Neveléstudományi Konferencia 2024. Debrecen: Biró Barbara, Tóth Réka, Veress Anna Edit, Pető Vanda, Kas Dorka, Bodnár Dániel, Fekete Emese Kincső, Fekete Dorottya, Szilágyi Beatrix, Ecsedi Zoárd, Csák Zsolt, Bráder Hanna, Erdei Vivien, Pelyvás Márton, Csajkos Balázs, Papp Hunor

Publikációk

Angol nyelven

2024.

  1. Ceglédi, T., Alter, E., Godó, K., & Papp, H. (2024). Can High Involvement of Roma Parents Combat the Impact of Poverty? Resilience and Parental Involvement in the Success of Roma Students at School from the Students’ Perspective. Horizons of Education, 23(66), 107–120. https://doi.org/10.35765/hw.2024.2366.11 MTMT azonosító: 35081348 REAL hivatkozási link: https://real.mtak.hu/205980
  2. Dan, B. A., Szűcs, T., Sávai-Átyin, R., Hrabéczy, A., Kovács, K. E., Ridzig, G., … Pusztai, G. (2024). Narrowing the inclusion gap – teachers and parents around SEN students. International Journal of Inclusive Education, 1–27. https://doi.org/10.1080/13603116.2024.2361102
  3. Kocsis, Z., Bodnár, D., Csák, Z., Sávai-Átyin, R., & Pusztai, G. (2024). Expanding knowledge about parental involvement through board game. Pratica eLearning, 7(2), 70–80. https://doi.org/10.34630/pel.v7i2.5826
  4. Pusztai, G., Demeter-Karászi, Z., Major, E., & Puskás, M. (2024). Beyond the barriers of deficit orientedness? Comparing distinct teacher approaches of parental involvement. British Journal of Religious Education, 46(4), 370–388. https://doi.org/10.1080/01416200.2024.2388133
  5. Ridzig, G., Hrabéczy, A., & Hegedűs, G. (2024). Teaching English for Students with Special Educational Needs During the Pandemic. Central European Journal of Educational Research, 6(1), 20–31. https://doi.org/10.37441/cejer/2024/6/1/13357

2023.

  1. Csák, Z. (2023). Types of Fathers’ Home-based and School-based Involvement in a Hungarian Interview Study. Central European Journal of Educational Research, 5(1), 95–103. https://doi.org/10.37441/cejer/2023/5/1/12047
  2. Godó, K., Ceglédi, T., Godó, I., Alter, E., Papp, H., Horváth, A., & Tóth, E. (2023). Mentoring during the pandemic: the lesson learned of 2 years. PedActa, 13(1), 17–30, https://doi.org/10.24193/PedActa.13.1.3
  3. Pető, V. (2024). Making sense of learning: A research-based approach. Hungarian Educational Research Journal, 14(2), 251–254. https://doi.org/10.1556/063.2023.00232
  4. Tóth, R., & Bodnár, D. (2023). The Dimensions of Parent-School Partnership. Central European Journal of Educational Research, 5(2), 98–101. https://doi.org/10.37441/cejer/2023/5/2/13186

Magyar nyelven

2024.

  1. Biró, B., (2024). Recenzió. Kovács, E., Ceglédi, T., Bordás, A., Berei, E. B., Hafičová, H., & Dubayová, T. „Amit eddig nem is tudtam magamról”: Reflektív kutatás. A reziliencia felismerése és erősítése kisgyermekkortól kezdve elnevezésű projekt tréningmódszerének fejlesztése. Eruditio-Educatio, 19(2), 118–121.
  2. Ceglédi, T., Bodnár, D., Csák, Z., Fekete, D., Fekete, E. K., Horváth, A., Janecskó, L. L., Kiss, D. M., Papp, H., Puskás, M., & Tóth, R. (2023). Hallgatók a tanárképzés és az oktatás fejlesztéséért – A CHERD-Hungary oktatáskutató gyakornoki program a debreceni egyetemen. Pedagógusképzés, 22(3), 80–96. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2023.3.04
  3. Csák, Z. (2024). Az iskoláskorú gyermekes apák otthoni szerepvállalása: Az apák otthoni részvételének dimenziói, formái. Educatio, 32(4), 665–676. https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.9
  4. Fényes, H., & Csák, Z. (2024). Az apák és anyák önkéntessége az iskolában. Önkéntes Szemle, 4(3), 35–58. https://doi.org/10.53585/OnkSzem.2024.3.35–58
  5. Pető, V., & Chrappán, M. (2024). Kutatásalapú tanulás a kémiaoktatásban (IBL) – Egy empirikus vizsgálat adatai. Diszciplínák Tanítása – a Tanítás Diszciplínái, 11, 217–225. tanulmanyok_a_mester_es_tanitvany_orszagos_tanarkepzesi_konferenciarol.pdf
  6. Szilágyi, B. (2023). Chem on! Mi a reakciód? – Saját készítésű kémia társasjáték bemutatása. Módszertani Közlemények, 63(4), 106–124. https://doi.org/10.14232/modszertani.2023.4.106–124
  7. Szilágyi, B., & Kocsis, Z. (2024). „Az Első lépések: A Chem On! Mi a reakciód? – Saját készítésű társasjáték tesztelésének első eredményei”. Kultúratudományi Szemle, 5(4),104–15. https://doi.org/10.15170/KSZ.2023.05.04.09.

2023.

  1. Bicsák, Z. Á., Kiss, D., Papp, H., Tóth, E., & Ceglédi, T. (2023). „Tiszteljék és becsüljék meg azt a szakmát és azt a tudást, ami az egyetem által elérhető!” – Interjú Brezsnyánszky László Professzor úrral. Pedagógusképzés, 22(1), 77–93.
  2. Biró, B. (2023). A Step by Step-et választó pedagógusok motivációi. Juvenilia X., 24. Debrecen: Debreceni Egyetem.
  3. Biró, B., & Ceglédi, T. (2023). A mesélőszék mint kidolgozott nyelvi kódot fejlesztő eszköz a Step by Step alternatív oktatásban. Különleges Bánásmód, 9(2), 83–97. DOI10.18458/KB.2023.2.83
  4. Bodnár, D., Jancsák, C., Kiss, D., Papp, H., & Ceglédi, T. (2023). „Olyan kutató vagyok, aki a történetekből szeret tanulni” Interjú Kozma Tamással. Kultúra és közösség, 14(5), 83–92. DOI10.35402/kek.2023.4.18
  5. Csák, Z., & Fényes, H. (2023). Az apák iskolával kapcsolatos bevonódása és az ezt befolyásoló tényezők egy interjús kutatás tükrében. Iskolakultúra, 33(8), 19–35.
  6. Horváth, A. (2023). Egy lépéssel közelebb a Pygmalion hatáshoz a pedagógiai kereteken belül. Juvenilia X., 93. Debrecen: Debreceni Egyetem.
  7. Papp, H. (2023). Egy álom építőkövei: A Tanítsunk Magyarországért mentorprogram hatása az alacsony státusú diákok tanulmányi aspirációira, mobilitási törekvéseikre. Juvenilia. Debrecen: Debreceni Egyetem.
  8. Papp, H., Alter, E., Godó, K., & Ceglédi, T. (2023). A mentor mint iránytű. A Tanítsunk Magyarországért mentorprogram hatása az alacsony státusú diákok jövőképére, tanulmányi aspirációikra. Pedagógusképzés, 21(49), 59–79. DOI10.372005/TEL-hun.20203.3.03 MTMT azonosító: 34689616 REAL hivatkozási link: https://real.mtak.hu/206177/

2022.

  1. Janecskó, L. L. (2022). Tanárok és tanárszakos hallgatók meglátásai a komplex természettudományos oktatásról. In Buda, A., & Kiss, E. (szerk.), Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában: A XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia tanulmánykötete (pp. 135–142). Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet.
  2. Janecskó, L. L., & Chrappán, M. (2022). “Ha több tárgyat tanítok, több fizetés járna” – Tanárok és tanárszakos hallgatók nézetei a komplex természettudományos oktatásról. In Kattein-Pornói, R., Mrázik, J., & Pogátsnik, M. (szerk.), Tanuló társadalom: Oktatáskutatás járvány idején (pp. 173–183). Budapest, Magyarország, Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetemi Kiadó, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
  3. Papp, H. (2022). Segítség a pályaválasztás küszöbén: Mentorok az iskolában. Y.Z. folyóirat, 2(1), 40–45.

2020/21.

  1. Ceglédi, T., & Kozma, K. (2021). „Legyen tehát a TDK ÖRÖK!”. Új Pedagógiai Szemle, 71(9–10), 128–131.
  2. Janecskó, L. L. (2021). A komplex természettudományos oktatás attitűdvizsgálata tanárok és tanárjelöltek körében. Staféta, 21(6), 169–182.
  3. Kozma, K., & Ceglédi, T. (2020). „Akinek van bátorsága a gesztenyét lebontani”. Reziliens életúttal a pedagógus pályán. Acta Medicinae et Sociologica, 11(31), 85–101. https://doi.org/10.19055/ams.2020.11/31/8

Konferencia szereplések

Angol nyelven

2024.

  1. Bodnár, D., & Csók, C. (2024). The Role of Educational Support Staff in Family-School Partnership: A Teacher's Perspective. In: A jövő pedagógiája. A XV. Országos Taní-tani Konferencia előadásainak szerkesztett változata (absztrakt kötet). Szerk.: Komjáthy Zsuzsanna; Erdei Róbert, Miskolci Egyetemi Kiadó, Miskolc, 156, 2024. ISBN: 9786156835017
  2. Bodnár, D. (2024). (Research) Groups for Students in Teacher Education. Professional Socialization and Acquired Values. 1st Budapest International Conference on Education. Budapest, Magyarország (online).
  3. Bodnár, D., & Csók, C. (2024). (Research) Groups for students in Teacher Education. Professional Socialization and Acquired Values. In XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet (pp. 253–254).
  4. Bodnár, D. (2024). Professional Communities in Teacher Education in Hungary. Building Engaged Communities: Institutional Solutions for Student Participation Across Europe. UNICOMM Online Symposium, 2024. (online)
  5. Fekete, E. K., & Ceglédi, T. (2024). Teacher Perspectives on Their Roles in Parental Involvement – Resilient Support of Parents. Budapest International Conference on Education. 1st Budapest International Conference on Education. Budapest University of Technology and Economics, Department of Technical Pedagogy. Budapest, 2024.11.28–30.
  6. Pető, V., & Chrappán, M. (2024). Students in the Center of Chemistry Classes – Inquiry-based Learning. Students on Their Way to Science Conference. 19.04.2024.
  7. Sávai-Átyin, R., Kocsis, Z., Bodnár, D., Csák, Z., & Pusztai, G. (2024). Expanding Knowledge about Parental Involvement through Board Game. P.PIC'24 –Porto Pedagogical Innovation Conference, Porto, Portugália

2023.

  1. Bodnár, D., Kocsis-Simon, B., Tóth, R., & Csók, C. (2023). The role of school support staff. A bridge between parents and school? In Education in the Family-Family in Education III. Book of Abstracts (p. 12).
  2. Bodnár, D., Kocsis-Simon, B., Tóth, R., & Csók, C. (2023). Segítő szakemberek a köznevelési intézményekben – Híd a szülők és az iskola között? In Berghauer-Olasz, E., Csopák, É., Greba, I., & Lizák, K. (szerk.), Challenges and Effects of Crisis Situations on Education / Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban / «Виклики сучасної освіти зумовлені екстремальними умовами функціонування»: International Academic Conference Berehove, 30–31 March 2023 / Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31./ Міжнародна науково-практична конференція Берегове, 30–31 березня 2023 року. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola. 162.
  3. Fekete, E. K., Ceglédi, T., Balogh, J., & Mándoki, R. (2023). Teachers’ views of their respective roles in parental involvement – Supporting parents in a resilient way. The 6th International Conference on Future Education. Kuala Lumpur, Malaysia, 06-07.07.2023. (online) 
  4. Horváth, A., Ceglédi, T., Alter, E., Godó, K., Godó, I., Papp, H., & Tóth, E. (2023). Broken stereotypes? Parental involvement in Roma students’ school careers. The 6th International Conference on Future Education. Kuala Lumpur, Malaysia, 06-07.07.2023. (online)
  5. Pető, V. (2023). Students in the Center of Focus: Characteristics of Inquiry-Based Learning. Students on the Way to Practice VI. Presov, Slovakia, 12.05.2023. (online)
  6. Pusztai, G., Bodnár, D., Ceglédi, T., Fekete, D., Pető, V., & Fekete, E. K. (2023). Introducing the CHERD-Hungary Educational Research Internship Program (University of Debrecen, Center for Higher Education Research & Development – Hungary). Association for Teacher Education in Europe (ATEE) Annual Conference 2023. Teacher Education on the move. Budapest, 27-30.08.2023.

2022.

  1. Janecskó, L. L. (2022). Attitudes of teacher candidates towards the teaching of integrated science subjects in Hungary. International Scientific Events. Burgasz, 25.06.2022.
  2. Kozma, K., Ceglédi, T., & Dabney-Fekete, I. D. (2022). Possibilities and dangers of Roma teachers’ resilient life path. Pedagogical Innovations During a Pandemic. 5th International Conference on Future of Education 2022. Sri Lanka, 16-17.06.2022. (online)
  3. Oláh, Á., & Kovács, K. (2022). Examination of the impact of parental involvement in extracurricular sporting activities on students’ health and academic achievement. ESA Research Network 28 – Society and Sport: Midterm Conference. Sport and social responsibility: science and practice in times of crisis. Faculty of Arts and Humanities, University of Debrecen, Debrecen (Hungary). 21-22.10.2022.
  4. Puskás, M. (2022). Comparison of parental involvement in Non-governmental and Public Schools. 5th International Conference on Future Education 2022. Sri Lanka, 16-17.06.2022. (online)

Magyar nyelven

2024.

  1. Biró, B. (2024). A mesélőszék mint a kidolgozott nyelvi kódot fejlesztő eszköz a Step by Step alternatív oktatásban. Az oktatáskutatás új nemzedéke konferencia. Budapest
  2. Bodnár, D. (2024). Tanár szakos hallgatók (kutató)közösségei. Szakmai szocializáció és hozzáadott érték. Debreceni Egyetem Hatvani István Szakkollégium, 2024. évi Tavaszi Tudományos Hallgatói Konferencia. Debrecen, Magyarország.
  3. Bodnár, D., & Csók, C. (2024). Tanár szakos hallgatók (kutató)közösségei. Szakmai szocializáció és hozzáadott érték. Az oktatás időszerű narratívumai. Oktatás a gyorsuló technológiai fejlődés, a szétszakadó társadalom és a figyelemért csatázó narratíva környezetében (pp. 36–37). HuCER 2024. Eger, Magyarország.
  4. Csák, Z., Fényes, H., & Pusztai, G. (2024). Az apák gyermeknevelési elvei és otthoni bevonódásuk összefüggése. Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eger, Hungary.
  5. Fekete, D., & Ceglédi, T. (2024). Reziliens pedagógusok értékrendjei… XVIII. Összukrajnai Tudományos és Gyakorlati Konferencia „Továbbképzés: aktuális diskurzusok”. Ungvár, 2024.10.10-11.
  6. Fényes, H., Csák, Zs., & Pusztai, G. (2024). Az apák és anyák bevonódásának különbségei egy szülők körében végzett kvantitatív kutatás tükrében. XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia (ONK) Debrecen, Magyarország.
  7. Janecskó, L. L. (2024). „Nem szeretném tanítani, mert nem ismerem” – tanárszakos hallgatók meglátásai a komplex természettudományos oktatásról. Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2024. Eger, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
  8. Janecskó, L. L., & Chrappán, M. (2024). Imposztor szindróma: tanárok vélekedése a komplex természettudomány tanításáról. XXVI. Országos Közoktatási és Szakképzési szakértői Konferencia, Eger, november 5-7. 
  9. Kas, D., & Kocsis, Zs. (2024). „Támogató vagy túlbuzgó szülők?!” A helikopter szülői magatartás és a szülői bevonódás kérdéskörének vizsgálata. XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia (ONK) Debrecen, Magyarország.
  10. Kocsis, Z., & Szilágyi, B. (2024). Társasjátékok a kémia oktatásban: Chem on! Mi a reakciód? – Saját készítésű kémia társasjáték bemutatása. XV. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia
  11. Kocsis, Z., & Szilágyi, B. (2024). Kémia társasjáték, amelyben minden reakció számít! Saját készítésű kémia társasjáték tesztelésének bemutatása. In Juhász, E., & Gyányi, I. (Eds.), Az oktatás időszerű narratívumai: absztraktkötet (p. 245). Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2024. Eger, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
  12. Kocsis, Z., Bodnár, D., & Csák, Z. (2024). K.Ö.SZ.I. – Kommunikáció és Összhang a Szülők és az Iskola között. A családok és iskola kapcsolattartásának fejlesztése társasjáték által. In Juhász, E., & Gyányi, I. (szerk.), Az oktatás időszerű narratívumai: absztraktkötet. Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2024. Eger, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA). 247.
  13. Kocsis, Z., Bodnár, D., & Csák, Z. (2024). Játszi könnyedséggel együttműködni?! A családok és iskola kapcsolattartásának fejlesztése társasjáték által. XV. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia. “A jövő pedagógiája”. Miskolci Egyetem, Miskolc. 2024.02.02. 
  14. Papp, H., & Kiss, D. (2024). Hatásvizsgálat a virtuális valóság oktatási alkalmazásáról: Eredmények és kihívások. Hatvani István Szakollégium Konferenciája. Debrecen.
  15. Pető, V. (2024). Múlt és jövő találkozása – IBL a kémiaoktatásban. Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2024. Eger, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
  16. Szilágyi, B. (2024). Kémiaoktatás egy speciális társasjátékkal. Az oktatáskutatás új nemzedéke konferencia. Budapest.

2023.

  1. Bodnár, D., Kocsis-Simon, B., Tóth, R., & Csók, C. (2023). Segítő szakemberek a köznevelési intézményekben – Híd a szülők és az iskola között? Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos pedagógiai, pszichológiai konferencia, Beregszász, 2023.03.30-31.
  2.  Ceglédi, T., Csók. C., Fekete, E. K., Balogh, J., & Mándoki, R. (2023). A Grounded Theory kvalitatív kutatási paradigma. Módszertani betekintés a reziliens pedagógusok interjús kutatásának folyamatába. Kutatói Esték a Vezetés- és Szervezéstudományi Intézetben. Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet, 2023.02.21. (meghívott előadás)
  3. Csák, Z. (2023). Az apák otthoni és iskolai bevonódásának típusai gyermekük nagyobb eredményessége érdekében. Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2023. ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely, 2023.05.27. (Poszter szekció)
  4. Csák, Z. (2023). Az apák otthoni és iskolai részvételének dimenziói és meghatározó tényezői. Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia. II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék. Beregszász, 2023.03.30-31. (online)
  5. Fekete, D., & Ceglédi, T. (2023). Értékek a reziliens pedagógusok életútjaiban. Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia. II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék. Beregszász, 2023.03.30-31. (online)
  6. Fekete, E. K., & Ceglédi T. (2023). A tanárok véleménye a szülői bevonódásban betöltött szerepükről. A szülők reziliens támogatása. In Berghauer-Olasz, E., Csopák É., Greba I., & Lizák K. (szerk.), Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia. Absztraktkötet. II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék. Beregszász. 2023. március 30-31.
  7. Janecskó, L. L. (2023). A Debreceni Egyetem tanárszakos hallgatóinak nyitottsága a komplex természettudományos tantárgyak oktatása iránt. XIII. Taní-tani (Online) Tudományos Konferencia. Miskolc, 2023.02.03.
  8. Papp, H. (2023). Mentorok az iskolákban: A Tanítsunk Magyarországért mentorprogram hatása az alacsony státusú diákok jövőképére, tanulmányi aspirációikra. Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia. II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék. Beregszász, 2023.03.30-31. (online)
  9. Pető, V. (2023). Középpontban a diákok – a kutatásalapú tanulás elméleti alapjai. Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2023. ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely, 2023.05.26.
  10. Pető, V., & Chrappán, M. (2023). Kutatásalapú tanulás = szerethető(bb) kémiatanulás? Mester és Tanítvány konferencia. 2023.11.11.
  11. Pető, V., & Chrappán, M. (2023). Kutatásalapú tanulás a kémiaoktatásban – létező jelenség vagy rejtett potenciál? Kiss Árpád konferencia. 2023.09.15.
  12. Puskás, M. (2023). Felekezeti és nem felekezeti iskolák szülői bevonódás mintázatainak összehasonlítása. Hungarian Conference on Educational Research HuCER 2023. Szombathely, 2023.05.26.
  13.  Pusztai, G., Bodnár, D., Ceglédi, T., Fekete, E. K., Fekete, D., & Pető, V. (2023). Bemutatkozik a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ Oktatáskutató Gyakornoki Programja. Együttműködés – A Tanárképzők Szövetségének Tanárképzők Akadémiája és Közgyűlése. ELTE-PPK, Budapest, 2023.06.10. (személyes) (meghívott előadás)
  14.  Szilágyi G., & Csók C. (2023). Pedagógiai és gyermekvédelmi törekvések a Tanácsköztársaság idején. VIII. Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Kutatók Országos Konferenciája: Értékteremtés – Mit adunk a (tudományos) világnak? 2023.12.01. Szeged (online).

2021/22.

  1. Alter, E., Ceglédi, T., Godó, K., Godó, I., Papp, H., Horváth, A., & Tóth, E. (2022). Megcáfolt tévhitek? Szülői bevonódás a Tanítsunk Magyarországért Mentorprogramban résztvevő roma tanulók iskolai pályafutásában. Kihívás és/vagy esély – A romák integrációja Európában II. című nemzetközi konferencia. Hajdúböszörmény, 2022.11.11. 
  2. Horváth, A. (2022). A Pygmalion-hatás jelentősége a hátrányos helyzetű tanulók mentorálásában. Az oktatáskutatás új nemzedéke az évtizedfordulón. Budapest, 2022.01.21-23.
  3. Horváth, A. (2022). Pygmalion-hatás és mentorálás. Kihívás és/vagy esély – A romák integrációja Európában II. című nemzetközi konferencia. Hajdúböszörmény, 2022.11.11.
  4. Janecskó, L. L. (2021). A komplex természettudományos oktatás attitűdvizsgálata tanárok és tanárjelöltek körében. In Székedi, L. (szerk.), 24. Partiumi Tudományos Diákköri Konferencia – Kivonatos füzet (p. 73). Nagyvárad, Románia: Partiumi Keresztény Egyetem.
  5. Janecskó, L. L. (2021). Tanárok és tanárszakos hallgatók meglátásai a komplex természettudományos oktatásról. In Buda, A., & Kiss, E. (szerk.), Interdiszciplináris pedagógia a bizonytalanság korában: a XII. Kiss Árpád Emlékkonferencia: tartalmi összefoglalók (p. 25). Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet.
Legutóbbi frissítés: 2024. 12. 16. 14:50