Dorogi Alexandra
Doktorjelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Közgazdász diplomáját (turizmus-vendéglátás) 2017-ben szerezte a Debreceni Egyetemen, majd 2019-ben a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen folytatta tanulmányait, ahol közgazdász (vendéglátás-idegenforgalom) mesterszakos fokozatot kapott. 2018-ban TDK különdíjjal ismerték el munkáját, majd 2020-ban felvételt nyert a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájába. Jelenleg a Mátészalkai Szakképzési Centrumban felnőttképzési vezetőként dolgozik. Kutatásának fókuszában a szakképző iskolák tanulói állnak, különös tekintettel családi hátterük és tanulmányi eredményességük vizsgálatára, amelyeket az Országos kompetenciamérés adatbázisaival elemez. Kutatása így érintőlegesen kapcsolódik a jövőtudatosság és jövőorientáció kérdésköréhez: a társadalmi háttér és az oktatási lehetőségek összefüggéseinek feltárásával hozzájárul a tudatos életpálya-tervezés, valamint a jövőre érzékeny, esélyteremtő oktatáspolitikai döntések megalapozásához.
Elérhetőség: dorogi.alexandra@gmail.com
Doktorjelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
2017-ben szerzett diplomát a Nyíregyházi Egyetemen vokális zene és történelem szakos tanárként. 2018 szeptembere óta a Biharkeresztesi Általános Iskolában dolgozik, ahol mindkét szakját tanítja és osztályfőnök is. 2019-ben felvételizett a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskola Oktatási Programjába. Kutatásának fókuszában a horizontális nemi szegregáció megjelenése az általános iskolákban, valamint a rejtett tanterv és a nemek közötti különbségek oktatásra gyakorolt hatásai állnak.
Elérhetőség: gal.eniko20@gmail.com
Doktorjelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Középiskolai tanári diplomáját a Debreceni Egyetem magyar-német szakán szerezte 2019-ben. A tanulás-tanítás fontos szerepet játszik az életében. Fontosnak tartja a diákok mentális jóllétének támogatását, ezért 2021-ben elvégezte a Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézetének mentálhigiénés szakember képzését, illetve 2024-ben pszichológiai tanulmányokat kezdett el a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetemen. Jelenleg a köznevelésben tanít magyar nyelv és irodalmat, illetve vendégoktatóként a tanárképzésben résztvevőknek tart kurzusokat a Debreceni Egyetemen és a Debreceni Református Hittudományi Egyetem Romológia Tanszékén. Kutatási témája a tanulói mentorálás. Több programban is részt vett mentorként és/vagy mentoráltként.
Elérhetőség: katalin1en@gmail.com
Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Angol-német szakos tanár és akkreditált nyelvvizsgáztató. Diplomáit, valamint közoktatási vezetői és pedagógus szakvizsgáját a Debreceni Egyetemen szerezte. Több mint 13 év középiskolai tanári tapasztalattal rendelkezik, 2018 óta pedig aktívan foglalkozik nyelvvizsgáztatással is. 2023 őszén kezdte meg tanulmányait a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának Neveléstudományi Doktori Programjában, és azóta a CHERD kutatócsoport tagja. Témavezetője Prof. Dr. Bocsi Veronika. Kutatása a hazai kéttannyelvű gimnáziumok tanulói rekrutációjának és célnyelvi motivációjának vizsgálatára irányul, különös tekintettel a szociokulturális háttér és a nyelvtanulási célok összefüggéseire. A kutatás témája szorosan összefonódik a fiatalok pályaorientációjának és értékpreferenciáinak kérdéskörével, hiszen a nyelvtudás fontos szerepet játszik a továbbtanulási döntések és a karriertervek formálásában.
Elérhetőség: markovics.kata820810@gmail.com
Doktorjelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
A Miskolci Egyetemen végzett német nyelvtanárként, valamint gazdasági-társadalomtudományi fordítóként, majd a Debreceni Egyetemen szerezte középiskolai angol nyelvtanári, valamint gyakorlatvezető mentortanári oklevelét. 2020-ban jelentkezett a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájába. Mielőtt a katedrára lépett volna, kipróbálta magát a közigazgatásban és a médiában. Az újfehértói KOSZISZ Szent István Gimnázium főállású angol nyelv tanára, munkaközösség-vezetője és a 11.A osztályfőnöke. Kutatásának fókuszában a Kolping középiskolák pedagógiai módszerei állnak, ezen belül is a hátrányos helyzetű fiatalok nevelése-oktatása. Emellett azt is vizsgálja, hogy milyen eszközökkel előzhető meg a középiskolások lemorzsolódása, és milyen erővel bírhat a vallásos közösség hatása. Kutatása fontos területének tartja a fiatalok jövőorientációjának vizsgálatát, azon belül is a középiskola és a pedagógusok, főként az osztályfőnökök és az osztályközösség hatását.
Elérhetőség: edithszil@gmail.com
Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
A Debreceni Református Hittudományi Egyetem tanító szakán végzett 2020-ban. Ugyanebben az évben kezdte meg pedagógusi pályafutását a Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézményében, ahol azóta is tanítóként dolgozik. A tanítói diploma megszerzése után tanulmányait a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karának neveléstudomány MA képzésén folytatta tovább, ahol 2022-ben diplomát szerzett. 2022 őszén nyert felvételt a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjába. Kutatási területe a szülői bevonódás vizsgálata különböző eredményességgel jellemezhető általános iskolákban.
Elérhetőség: rusznak.anett@gmail.com
Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár, Informatikus könyvtáros, Közgazdász, Pasztorálpszichológiai szakreferens végzettségekkel rendelkezem, továbbá Család és gyermekvédelem szakos pedagógus vagyok. Jelenleg óvodai és iskolai szociális segítőként dolgozik, továbbá a Pünkösdi Teológiai Főiskola Szociális Munka és Gyermekvédelem tanszékén oktat. Kutatási területe az óvodai és iskolai szociális segítő lehetséges szerepe az iskolai zaklatás kezelésébe és megelőzésében. A bullying a tanulás világában a közösségek dinamikáját alakító jelenség, mely erőteljes hatást gyakorolhat a résztvevők tanulási motivációjára, eredményességére továbbá káros hatásai az érintett gyermekek és fiatalok teljes életére kiterjedhetnek. A kutatás magában foglalja egy olyan társasjáték megtervezését és tesztelését, amelynek mechanizmusai és narratívája az empátia, a hatékony kommunikáció, a kooperáció, és a konfliktuskezelés készségeinek fejlesztésére irányulnak, melyek kulcsfontosságúak a diákok későbbi felnőttkori kapcsolataiban, munkahelyi boldogulásában és társadalmi részvételében egyaránt.
Elérhetőség: tanacsadas.szg@gmail.com
Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas doktorandusza. Alap- és mesterdiplomáját az Ungvári Nemzeti Egyetem Humán- és Természettudományi Karának magyar nyelv- és irodalom szakán szerezte 2011-ben, illetve 2012-ben. Pályája kezdetén az Élim Napközi Otthonban dolgozott, ahol két éven át sajátos nevelési igényű gyermekek társadalmi beilleszkedését segítő tevékenységekben vett részt. Ezt követően nyolc évig a Hetyeni Általános Iskola pedagógusaként tanított. 2023-ban a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Főiskola mesterképzésén szerzett tanítói oklevelet, majd ugyanebben az évben felvételt nyert a Debreceni Egyetem doktori programjába, ahol kutatását a LEGO® Duplo elemek STEM-oktatásban való alkalmazásának hatására fókuszálja. Jelenleg a kistarcsai Simándy József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa, ahol elsős tanulókat tanít, különös hangsúlyt fektetve a kreatív, játékos és élményalapú tanulási formákra. Kutatói munkáját két szakmai közösség is gazdagítja: a CHERD kutatócsoport és az MTA-DE Korai Természettudomány-tanulás Kutatócsoport tagjaként az alternatív oktatási módszerekben rejlő lehetőségeket, különösen a kisiskolások természettudományos fogalmi tudásának fejlesztését vizsgálja.
Elérhetőség: sutoevahetyen@gmail.com
Pedagógus – Dr. Lukács Mihály" Általános Iskola, Kászon, Hargita megye, Románia
Alapképzését a Babeș–Bolyai Tudományegyetem Óvoda- és elemi oktatás pedagógiája szakán végezte, majd a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Kommunikáció és közkapcsolatok mesterszakán szerzett diplomát. Ezt követően a Debreceni Egyetem Szociológia és társadalompolitika doktori programjában folytatta tanulmányait, ahol doktori fokozatot szerzett. Disszertációjának témája a szülők iskolához való viszonyulásának és az iskola életébe való szülői bevonódásnak a vizsgálata volt. Jelenleg pedagógusként dolgozik Erdélyben, emellett kutatói érdeklődésének középpontjában a fiatalok jövőképének és értékrendjének vizsgálata áll. Ezzel a kutatási iránnyal kapcsolódik az MTA–DE Jövőtudatosság Fejlesztése Kutatócsoporthoz.
Elérhetőség: szaszmariam@gmail.com
Tempfli Csilla
Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Szociológia diplomáját 2009-ben szerezte a kolozsvári Babeș–Bolyai Egyetemen, majd 2024-ben humánerőforrás-menedzsment mesterszakon diplomázott a marosvásárhelyi George Emil Palade Egyetemen. Jelenleg iskolai tanácsadóként dolgozik egy Szatmár megyei (Erdély) általános iskolában, és 2025-ben felvételt nyert a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájába. Kutatási területe a vallásos családi nevelés hatása a roma tanulók iskolai pályafutására és jövőtervezésére a partiumi Szatmár és Bihar megyékben. Témájának jelentőségét abban látja, hogy hozzájárulhat egy olyan tudás feltárásához, amely előrelépést hozhat a roma kisebbség jövőtudatosságra való nevelésében.
Elérhetőség: csilltempfli@gmail.com
Online kommunikációs és webes tartalomkészítő
Doktorandusz – Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
A Debreceni Egyetemen 2019-ben középiskolai biológia-kémia tanári diplomát szerzett, ezt követően 2023-ban a Nyíregyházi Egyetemen pedig fizika tanári diplomát. Többéves tanítási tapasztalattal rendelkezik az általános és középiskolai oktatásban. Az utóbbiban laborvezetőként is tevékenykedett. Emellett digitális tananyagok fejlesztésében vett részt egy tankönyvkiadónál. Kutatási területe a pedagógusjelöltek digitális kompetenciáinak vizsgálata a közösségi médiahasználat tükrében.
Elérhetőség: vonanandor@gmail.com